افزایش تولید گاز در ایران 2 برابر گذشته شده است


افزایش تولید گاز در ایران 2 برابر گذشته شده است

به گزارش رکنا، وزیر نفت در حاشیه نشست فوق‌العاده وزارتی ویژه برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: میانگین افزایش تولید گاز در ایران در سال‌های اخیر باوجود تحریم‌های...

به گزارش رکنا، وزیر نفت در حاشیه نشست فوق‌العاده وزارتی ویژه برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: میانگین افزایش تولید گاز در ایران در سال‌های اخیر باوجود تحریم‌های ظالمانه سالانه ۵.۲ درصد بوده، در حالی که میانگین افزایش تولید گاز در جهان طی بازه زمانی یادشده، ۲.۵ درصد بوده است.

طبق تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز جهانی گاز، سهم این سوخت پاک در سبد انرژی جهان به ۲۶ درصد در سال ۲۰۵۰ میلادی خواهد رسید، اگر چه این رقم هنوز با سهم بالقوه و ظرفیت گاز فاصله دارد و حتی می‌تواند تا ۳۰ درصد نیز افزایش یابد.

ابتکار ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با عنوان «گازطبیعی در خدمت اقتصاد جهانی در دوران پس از کرونا» که در ششمین نشست سران مجمع در دوحه قطر مطرح شد، همچنان پیش روی ما قرار دارد، تحقق این ابتکار، مستلزم ارتقا توان و مدیریت راهبردی و قابلیت‌های فنی- مهندسی است که در این میان، تشویق سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین‌المللی، نقشی برجسته ایفا می‌کند.


افزایش تولید گاز در ایران 2 برابر گذشته شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا