کمتر از 37 درصد؛ سهم صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداخت شده سال 1402


کمتر از 37 درصد؛ سهم صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداخت شده سال 1402

بررسی‌ها نشان می‌دهد از کل تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال 1402 تا انتهای دی ماه، مجموعا 36.4 درصد کل تسهیلات به بخش صنعت و معدن اعطا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد از کل تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال 1402 تا انتهای دی ماه، مجموعا 36.4 درصد کل تسهیلات به بخش صنعت و معدن اعطا شده است. مقایسه آمارهای سال جاری با ده ماهه 1401 نشان می‌دهد سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات حدودا یک درصد در سال 1402 افزایش یافته و معادل هزار و 276 همت به ثبت رسیده است.

به طور کلی توزیع اعتبارات میان بخش‌های اقتصادی می‌تواند تاحدی تعیین‌کننده سیستم هدایت‌کننده اقتصاد در یک کشور باشد به‌گونه‌ای که هرقدر سهم یک بخش افزایش پیدا کند، به معنای تامین مالی و حمایت بیشتر از آن بخش بوده و انتظار می‌رود بخش مذکور در مقایسه با گذشته نقش بیشتری در رشد اقتصادی ایفا کند.

مطالعات جزئی‌تر بخش‌ها، نشان می‌دهد در سال جاری 81.6 درصد تسهیلات پرداخت شده به این بخش با هدف تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های بخش صنعت صورت پذیرفته است. علاوه بر این موضوع حدود 11.9 درصد تسهیلات پرداختی نیز با هدف ایجاد واحد جدید در این حوزه بوده و تنها 5.4 درصد با هدف توسعه واحدهای فعال پرداخت شده است.

منبع : دنیای بورس
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا