آموزش تاب آوری در پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی دارد


آموزش تاب آوری در پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی دارد

آموزش تاب آوری در پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی دارد این مفهوم می‌تواند در ارتباطات موثر و سالم با دیگران تأثیرگذار باشد تحقیقات نشان داده است که تاب آوری روانی معتادان می‌تواند در جلوگیری از اعتیاد...

آموزش تاب آوری در پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی دارد
آموزش تاب آوری در پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی دارد این مفهوم می‌تواند در ارتباطات موثر و سالم با دیگران تأثیرگذار باشد تحقیقات نشان داده است که تاب آوری روانی معتادان می‌تواند در جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر، قطع مصرف، پذیرش درمان و بهبودی آنها کمک کند.حمایت اجتماعی نقش مهمی در پیشگیری و درمان اعتیاد دارد اینمهم د رمطالعات داخلی فروانمورد بررسی و تایید قرار گرفته است .
تعیین شاخص‌های حمایت اجتماعی در تاب آوری و درمان اعتیاد موضوعی قابل توجه است مقایسه حمایت و محرومیت اجتماعی در معتادان به مواد مخدر بهرحال مساله ای است که میبایست مورد توجه باشد
بنا بر همین گزارش از میگنا خاطره اکبری روانشناس و مشاور خانواده در ادامه این مطلب اضافه میکند که حمایت اجتماعی اثربخشی بالایی در پیشگیری از بازگشت به اعتیاد دارد افزایش تعداد معتادان در جامعه می‌تواند منجر به بروز شغل‌های کاذب و غیر معمول شود تحقیقات نشان داده است که حمایت اجتماعی نقش مهمی در پیشگیری از عود اعتیاد دارد همچنین، سرمایه اجتماعی نیز در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر تأثیرگذار است مطالعات نشان داده‌اند که رابطه بین عوامل اجتماعی و گرایش به اعتیاد، و همچنین رابطه آن با عدم امنیت اجتماعی، موضوعی قابل تبیین است.
فعالیت‌های اجتماعی خاصی که حمایت و پشتیبانی را برای افراد وابسته به مصرف مواد فراهم می‌کنند، همچون تقویت روابط اجتماعی سالم و فراهم آوردن فضای پذیرش و حمایت، می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از عود به اعتیاد و پایداری معتادان د رحال بهبودی داشته باشد.
همچنین تجربه جوانان معتاد نشان داده است که حمایت اجتماعی و روابط سالم می‌توانند عاملی مؤثر در جلوگیری از لغزش و مصرف مجدد مواد مطرح باشد همچنین هنردرمانی گروهی میتواند بر بهبودی معتادان موثر واقع شود .
تاب آوری در پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی دارد
بررسی‌ها نشان داده است که توجه به تاب آوری کودکان و نوجوانان با ریسک اعتیاد، همچنین حمایت اجتماعی مستمر برای معتادان در حال بهبود، از اهمیت بالایی برخوردار است تاب آوری می‌تواند به افراد کمک کند تا از اعتیاد به مواد مخدر رهایی یافته و راه بهبودی پیش گیرند و به زندگی سالم و سلامت بازگردند.
این کمک به افراد برای رهایی از اعتیاد میتواند کارکرد اصلی تاب آوری در بهبودی و درمان اعتیاد باشد.
تاب آوری می‌تواند مسیر بهبودی را به اشکال زیر تحت تاثیر داشته باشد:
ارتباطات موثر و سالم: تاب آوری در ایجاد و حفظ ارتباطات موثر و سالم با دیگران نقشی موثر دارد حمایت اجتماعی مستمر با توجه به ارتباطات سالم و ارتباطات موثر با دیگران می‌تواند به افراد کمک کند تا از اعتیاد به مواد مخدر رها شده و به زندگی سالم بازگردند.
حمایت اجتماعی: معتادان نیازمند حمایت اجتماعی مستمر هستند حمایت موثر میتواند در افزایش تاب آوری به افراد معتاد کمک می‌کند تا در مسیر بهبودی محکم تر گام بردارند.
افزایش سلامت روانی: پژوهش ها ثابت کرده است که افزایش تاب آوری در یک فرد ممکن است سلامت روانی آن فرد را افزایش دهد ممکن است این توصیف معقول باشد که تاب آوری و تبعیت از درمان به بهبودی افراد معتاد کمک می‌کند.
پذیرش درمان و بهبودی: تاب آوری می‌تواند در جلوگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر، قطع مصرف، و بهبود پذیرش و بهبودی آنها کمک کند.
افزایش تاب آوری میتواند بعنوان بهترین پیش بینی کننده سلامت روان موردتوجه باشد افزایش سلامت روانی میتواند نرخ اعتیاد پذیری را کاهش دهد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید