جزئیات زلزله 4.3 دهم ریشتری درگهان جزیره قشم


جزئیات زلزله 4.3 دهم ریشتری درگهان جزیره قشم

فرماندار قشم گفت: زلزله ۴.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) که جمعه شب مرز خلیج فارس، هرمزگان و جزیره قشم حوالی شهر بندری درگهان را لرزاند، خساراتی به همراه نداشته است.

محمد محمدحسینی افزود: طبق اطلاعات اولیه دریافتی این زمین لرزه تلفات و خساراتی به همراه نداشته است.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۵۵ دقیقه و ۳۹ ثانیه در عمق ۲۱ کیلومتری این منطقه بوقوع پیوسته است.

شبکه‌های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را در طول جغرافیایی ۵۵.۹۱ درجه و عرض جغرافیایی ۲۷.۰۱ درجه ثبت کردند.

نزدیکترین شهر‌ها به کانون این زلزله بندر درگهان با ۱۶ کیلومتر، بندر لافت با ۱۹ کیلومتر و شهر سوزا با ۲۹ کیلومتر بوده است.

این زلزله با بندرعباس مرکز استان هرمزگان ۴۱ کیلومتر و کرمان مرکز استان کرمان ۳۸۲ کیلومتر فاصله داشته است.

درگهان شهری تجاری و بندری و دارای بازار‌های متعدد است.

این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان مرزی قرار دارد.

این شهر بندری سالیانه پذیرای جمع زیادی مسافر و گردشگر از اقصی نقاط ایران است که هنگام سفر به شهرستان پر جاذبه قشم از این شهر بازدید و خرید از ۱۶ مجتمع تجاری و بازار این شهر از برنامه‌های ثابت سفر آنان است.

تعداد قابل توجهی از اهالی این شهر بندری به صیادی مشغول هستند و بر اساس آمار اعلامی شیلات نزدیک ۶۰۰ صیاد و بالغ بر ۸۰ فروند قایق و ۴۷ لنج در اسکله صیادی این بندر فعالیت دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...