پیش‌بینی بورس امروز 12 اسفند 1402 / بازار تَکرار می‌کند؟


پیش‌بینی بورس امروز 12 اسفند 1402 / بازار تَکرار می‌کند؟

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران پس از 4 روز رشد کرد.

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 12 اسفند- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 8 هزار و 722 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 917 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس 146 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 440 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه پارسیان (پارسیان)، شرکت نورد آلومینیوم (فنوال) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، کساپا (شرکت سایپا شیشه) و کگاز (شرکت شیشه و گاز) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع مادیران (مادیرا)، شرکت جنرال مکانیک (رنیک) و شرکت پگاه فارس (غفارس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 51 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 139 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 209 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز 12 اسفند 1402 / بازار تَکرار می‌کند؟

پیش‌بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران پس از 4 روز رشد کرد تا در آخرین روز هفته روند نزولی اخیر متوقف شد.

در این روز نمادهای فولاد، کگل، شپنا، شستا و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین برای هفدهمین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از فملی، نمادهای شستا، بپاس، آردینه و وپاسار در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فن افزار، سمگا، خودرو، فولاد و فزر بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 20 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در سال جاری است.

بنابراین، بازار همچنان درگیر رکود معاملاتی و خروج سرمایه است. اما کاهش خروج سرمایه به رقم 4 میلیارد تومان و نیز رشد شاخص، این امیدواری را ایجاد کرده که سنت رشد بازار در هفته‌های پایانی سال همانند سال‌های گذشته تکرار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)