وزیر خارجه لبنان می گوید اسرائیل پیشنهاد آتش بس رد کرده است


وزیر خارجه لبنان می گوید اسرائیل پیشنهاد آتش بس رد کرده است

عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان امروز شنبه اعلام کرد لبنان سیگنال هایی درباره رد پیشنهاد آتش بس از سوی اسرائیل دریافت می کند اما در صورت وقوع جنگ، هر دو کشور نابود خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه لبنان در نشستی در مجمع دیپلماتیک آنتالیا گفت: "ما پیام‌های زیادی از طریق قدرت‌های غربی ارسال کرده‌ایم... ما درخواست آتش‌بس کرده‌ایم، اما اسرائیل می‌گوید که آن را نمی‌خواهد".
وی افزود:" ما اکنون بر سر دوراهی هستیم، بله، می ترسیم، اما اسرائیل فکر نکند که می تواند مانند پیک نیک به لبنان بیاید و جنگ را شروع کند. این جنگ دیگر جنگ منطقه ای خواهد بود. بهتر است با حزب الله بازی نکنید. ، اسرائیل این را خوب می داند، ما می ترسیم کشورمان ویران شود، اما آنها (اسرائیل) نیز آسیب خواهند دید."
وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد: در عین حال گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم که اسرائیل می‌خواهد در مذاکرات درباره وضعیت مرزی بحث کند.
بایدن قبلا گفته بود که امیدوار است تا اوایل هفته آینده بر سر آتش بس در نوار غزه به توافق برسد. مجید الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه گفت که میانجی‌ها هنوز به پیشرفتی در مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه دست نیافته‌اند.
عبدالحافظ نوفل، سفیر فلسطین در فدراسیون روسیه نیز به نوبه خود گفت که دستیابی به توافق بر سر آتش بس در نوار غزه در ماه رمضان را منتفی نمی داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج