تغییر اسرار آمیز زمین


تغییر اسرار آمیز زمین

یک فرورفتگی اسرارآمیز که در یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های میدان مغناطیسی زمین یافت شده، در حال ایجاد تغییری است که با چشم غیرمسلح می‌توان آن را دید. این فرورفتگی در بالای اقیانوس اطلس قرار دارد و به نظر می‌رسد مناطقی در نیمکره جنوبی سیاره را تحت تاثیر قرار دهد.

تغییر اسرار آمیز زمین

به گزارش راهبرد معاصر؛ این فرورفتگی ناهنجاری آتلانتیک جنوبی نامیده می‌شود و در ضعیف‌ترین قسمت میدان مغناطیسی زمین، درست بر فراز آمریکای جنوبی و بخشی از اقیانوس اطلس قرار دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که این ناهنجاری تأثیر قابل‌توجهی بر شفق قطبی جنوبی دارد که به عنوان نور‌های جنوبی نیز شناخته می‌شود.

این نور‌ها در قطب جنوب رخ می‌دهند و شبیه شفق‌های شمالی هستند که بر فراز قطب شمال و زیربارکتیک ظاهر می‌شوند. در مطالعه جدید که در مجله Geophysical Research Letters منتشر شده است، کاشفان این فرورفتگی آورده اند: کشف ما اهمیت عوامل مرتبط با زمین، مانند ناهنجاری‌های میدان‌های مغناطیسی ذاتی زمین که با زمین می‌چرخند را برجسته می‌کند.

محققان متوجه "تضعیف قابل توجه" نوسانات مغناطیسی در نور‌های جنوبی شدند. آن‌ها به این تئوری رسیدند که ضعیف شدن احتمالا با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است، به این معنی که این پدیده باشکوه و نمادین به دلیل تغییراتی که زمین تجربه می‌کند می‌تواند ضعیف‌تر شود. / سان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اصرار بارسلونا به جذب ستاره بایرن