خروج قطار باری حامل مواد شیمیایی از ریل در آمریکا


خروج قطار باری حامل مواد شیمیایی از ریل در آمریکا

یک فروند قطار باری حامل مواد شیمیایی در شرق پنسیلوانیای آمریکا از ریل خارج شد و محموله آن به رودخانه ریخت.

خروج قطار باری حامل مواد شیمیایی از ریل در آمریکا

به گزارش راهبرد معاصر. پلیس پنسیلوانیای آمریکا اعلام کرد بر اثر خروج از ریل یک قطار باربری حامل سوخت دیزلی و گلوله‌های پلاستیکی پلی‌پروپیلن در شرق این ایالت، محموله آن به رودخانه لیهی سرازیر شد.

اداره پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد قطار شرکت نورفولک سوترن از ریل خارج شد اما تاکنون گزارشی از جراحات احتمالی کارکنان قطار منتشر نشده است، همچنین تاکنون هیچ دستوری برای تخلیه منطقه به‌دلیل تهدید زیست‌محیطی ناشی از سرازیر شدن مواد شیمیایی به داخل رودخانه، منتشر نشده است.

براساس این بیانیه، نیروهای امداد و نجات برای کنترل نشت نفت و جلوگیری از انتشار سریع این ماده شیمیایی در رودخانه، به محل حادثه اعزام شدند.

مقامات این شرکت اعلام کردند که تحقیقات خود را درباره علت این حادثه آغاز می‌کنند و نیروهای امداد و پیمانکاران شرکت طی چند روز آینده برای پاک‌سازی محل حادثه، حضور مداوم خواهند داشت.

این در حالی است که اوایل سال گذشته نیز یک قطار دیگر همین شرکت در روستای فلسطین شرقی در ایالت اوهایو، از ریل خارج و انفجار عظیمی رخ داد و دود سیاهی سراسر منطقه را فرا گرفت و هزاران تن از ساکنان منطقه مجبور به تخلیه منازل خود شدند.

براساس این گزارش، حدود 50 واگن این قطار باربری که حامل محموله‌های مختلفی از مدیسون، ایلینویز، کانوی و پنسیلوانیا بود، در این روستا از خط خارج و سپس منفجر شد و دود و آتش عظیمی منطقه را فراگرفت.

در پی این حادثه مقامات محلی، دستور تخلیه منازلی را که در نزدیکی محل حادثه بودند، صادر و درب‌های مدارس و مراکز اجتماعی را به‌عنوان سرپناه موقت باز کردند و این دسته از ساکنین به این مراکز رفتند.

اندکی بعد از آن نیز یک قطار باری حامل مواد خطرناک در ایالت مین آمریکا از ریل خارج شد و آتش گرفت و منجر به زخمی شدن سه تن از کارکنان راه‌آهن منطقه شد، در مجموع 3 لوکوموتیو و 6 واگن که حامل الوار و سیم‌های برق بودند، در منطقه جنگلی ایالت مِین از ریل خارج شده آتش گرفتند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید