بازگشت ستاره پرسپولیس به تنظیمات کارخانه


بازگشت ستاره پرسپولیس به تنظیمات کارخانه

مهدی ترابی در دو، سه بازی اخیر تیم پرسپولیس خوش درخشیده و به تنظیمات کارخانه بازگشته است.

بازگشت ستاره پرسپولیس به تنظیمات کارخانه

به گزارش راهبرد معاصر، ستاره شماره ۹ پرسپولیس در سال‌های اخیر و به ویژه دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی به عنوان وینگر و هافبک چپ بازی می‌کرد. بازی در سمت چپ خط میانی و حمله به اصرار خود مهدی ترابی بود و یحیی گل محمدی نیز مخالفتی با این موضوع نداشت. مهدی ترابی هم عملکرد خوبی در سمت چپ داشت و هرگز به ذهن یحیی گل محمدی نرسید که از امید عالیشاه، سعید صادقی یا حتی وحید امیری در سمت چپ خط میانی و حمله به جای مهدی ترابی استفاده کند.

این درحالی بود که امید عالیشاه به شدت علاقمند به بازی در سمت چپ خط میانی پرسپولیس بود و سعید صادقی هم بهترین فصل فوتبالی‌اش در گل گهر سیرجان را به عنوان وینگر و هافبک چپ سپری کرده بود. با این وجود مهدی ترابی به عنوان بازیکن سوگلی یحیی گل محمدی، سمت چپ را تحت هر شرایطی قُرُق کرده و به خود اختصاص داده بود. فرقی هم نمی‌کرد مهدی ترابی در اوج بوده یا نزول کرده باشد و به هر حال گزینه اول یحیی گل محمدی برای بازی در سمت چپ، این بازیکن بود. اوسمار ویرا اما پس از جانشینی یحیی گل محمدی تصمیمی جالب گرفت تا هم به مهدی ترابی کمک کند و هم پرسپولیس را زهردارتر کند!

ترابی ۱۷ ساله بود که به تیم ملی فوتسال دعوت شد اما با توصیه نزدیکانش در تست تیم سایپا شرکت کرده و یک سال بعد بازیکن فیکس تیم بزرگسالان سایپا شد! او در سال ۱۳۹۴ توسط نلو وینگادا به تیم ملی امید دعوت شد و در مدت کوتاهی هم کی روش از او برای حضور در تیم ملی بزرگسالان دعوت کرد.

ترابی در اولین بازی خود مقابل ازبکستان در یک بازی دوستانه خرداد ۹۴ اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. عجبا که مهدی ترابی اولین بازی و اولین گل ملی خود را درحالی پشت سرگذاشت که در سمت راست بازی کرد. او در همان بازی دوستانه با ازبکستان پیراهن شماره ۶ جواد نکونام را پوشید و در سمت راست به شدت خوش درخشید. با این وجود مهدی ترابی پس از پیوستن به پرسپولیس، به اصرار خودش در سمت چپ بازی کرد و حالا دوباره به جایگاه اصلی خودش بازگشته است.

اوسمار ویرا با بازی دادن به ترابی در سمت راست خط میانی و حمله، دانیال اسماعیلی فر را نیز از افت و انفعال نیم فصل اول نجات داده است. مهدی ترابی زوج خوب و خطرناکی با دانیال اسماعیلی فر ساخته است که تیم‌های مقابل را واقعا اذیت می‌کنند./ خبرورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی