نامه مهم دیوان محاسبات به وزارت اقتصاد


نامه مهم دیوان محاسبات به وزارت اقتصاد

معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به وزیر امور اقتصاد خواستار تسهیل مجوز تجدید ارزیابی دارایی‌های دو خودرو ساز بزرگ کشور به منظور حمایت از صنعت خودرو، بهبود ساختار مالی آن‌ها شد.

در متن محسن برزوزاده معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیر بنایی آمده است:

"همانطور که استحضار دارید تصمیم های اقتصادی برطیف وسیعی از مردم که به عنوان سهامدار در بازار سرمایه مشغول به فعالیت هستند و یا تحت عنوان سهام عدالت، مالکیت سهام شرکتهای واگذار شده را دارند؛ اثرگذار خواهد بود. جریان قیمت گذاری در صنعت خودرو بخاطر تلاطم ارزی منجر به افزایش زیان انباشته در این صنعت گردیده که ادامه فعالیت برای دو شرکت بزرگ این صنعت را با مشکلات اساسی روبرو نموده است؛ در این راستا به پیوست نامه شماره 1402420366 مورخ 1402.08.28 مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا در خصوص «درخواست کاهش فاصله زمانی تجدید ارزیابی دارایی ها و تهاتر مازاد تجدید ارزیابی با زیان انباشته» حضورتان ارسال می گردد.

خواهشمند است دستور فرمایید در راستای تحقق شعار سال(مهار تورم و رشد تولید) و به منظور حمایت از صنعت خودرو، بهبود ساختار مالی، امکان جذب منابع مالی از بازار سرمایه و رعایت حقوق عامه کشور؛ موضوع با عنایت ویژه و با نگاه حمایتی به بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفته و دیوان محاسبات کشور را نیز از اقدامات موثر ان وزارتخانه مطلع فرمایند. تسریع در صدور اوامر موجب امتنان خواهد بود."

نامه مهم دیوان محاسبات به وزارت اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق