10 فعالیت ساده برای کنترل اضطراب + اینفوگرافیک


10 فعالیت ساده برای کنترل اضطراب + اینفوگرافیک

انجام فعالیت بدنی باعث می‌شود دو هورمون اندورفین و سروتونین در بدن ترشح کنند و همین به بهبود خلق و خو و کاهش میزان اضطراب کمک می‌کند. البته برای کنترل اضطراب فقط ورزش کافی نیست.

10 فعالیت ساده برای کنترل اضطراب + اینفوگرافیک

به گزارش راهبرد معاصر؛ خیلی از افراد در طول زندگی، اضطراب را در شکل‌های متفاوتی تجربه می‌کنند؛ از خفیف و گذرا تا شدید که می‌تواند عملکرد روزانه فرد را مختل کند و روی سلامت جسم او نیز تاثیرات ناگواری بگذارد.

گاهی کنترل اضطراب از توان ما خارج است و برای درمان آن حتما باید به یک روانپزشک معتبر و کاربلد مراجعه کنیم. چراکه اضطراب، یک اختلال یا بیماری روانی است که در صورت تشدید، بدون دارودرمانی نمی‌توان آن را از بین برد یا میزان آن را کاهش داد. اما گاهی با انجام چند فعالیت ساده می‌توان اضطراب را کنترل کرد و اجازه نداد که پیشرفته شود و منجر به بروز اختلالات روانیِ دیگر شود.

یکی از راه‌های کنترل اضطراب خفیف، انجام فعالیت‌های بدنی مرتب و روتین و دور شدن از کم‌تحرکی و بی‌تحرکی است. هرچند داشتن فعالیت بدنی نمی‌تواند درمان صددرصدی اضطراب باشد، اما مطالعات و تحقیقات نشان داده که تمرینات ورزشی هوازی، میزان ترشح هورمون‌های آندروفین و سروتونین را افزایش می‌دهد و در نهایت موجب سرحالی و شادی فرد یا کاهش سطح اضطراب در او می‌شود.

در اینفوگرافیک زیر چند فعالیت ساده و آسان ورزشی معرفی شده که خیلی از ما نمی‌دانیم تا چه حد در کاهش یا کنترل اضطراب موثر هستند. حتی یک جارو کردن ساده‌ خانه؛ و صد البته که ورزش به تنهایی نمی‌تواند اضطراب را از بین ببرد و اگر اضطراب شما دائمی باشد، باید آن را با کمک یک متخصص روانشناسی یا روانپزشک ریشه‌یابی کنید و بتوانید کمنترل آن را در دست بگیرید. همچنین خواب، تغذیه، معاشرت و دیگر امور هم باید در حد استاندارد باشند تا بتوان سطح قابل قبولی از سلامت روانی را تجربه کرد. / همشهری آنلاین

10 فعالیت ساده برای کنترل اضطراب + اینفوگرافیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو