ویروس کرونا به نفع نوزادان تمام شد!


ویروس کرونا به نفع نوزادان تمام شد!

ایتنا - مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد نوزادانی که در دوران قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ به دنیا آمده‌اند، دارای میکروبیوم روده‌ای سالم‌تر و نرخ پایین‌تری از بیماری‌های خودایمنی مانند آلرژی‌های غذایی هستند.



محققان دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی RCSI در ایرلند دریافته‌اند نوزادانی که در طول قرنطینه به دنیا آمده‌اند، دارای الگو‌های متفاوت‌تری از میکروبیوم روده در مقایسه با نوزادان پیش از همه‌گیری هستند.

علت این امر به چند عامل مرتبط با شیوه زندگی در دوران قرنطینه‌ نسبت داده می‌شود. کاهش عفونت‌ها و در نتیجه مصرف کمتر آنتی‌بیوتیک‌ها و افزایش طول مدت شیردهی از جمله این عوامل است.

به باور محققان، این عوامل باعث شده تا نوزادان پس از تولد، میکروب‌های سودمندتری را از مادران خود دریافت کنند که احتمالا از آن‌ها در برابر بیماری‌های آلرژیک محافظت می‌نماید.

دکتر جاناتان هوریهان، نویسنده ارشد مطالعه، می‌گوید: نرخ پایین‌تر آلرژی در میان نوزادان دوران قرنطینه می‌تواند نشان‌دهنده تاثیر سبک زندگی و عوامل محیطی مانند مصرف مکرر آنتی‌بیوتیک بر افزایش بیماری‌های آلرژیک باشد.

وی ابراز امیدواری کرده است این کودکان را در سن ۵ سالگی برای بررسی اثرات بلندمدت تغییرات اولیه میکروبیوم روده مورد ارزیابی قرار دهند.

در مجموع، یافته‌های این پژوهش می‌تواند دیدگاهی نوین در خصوص تاثیر انزوای ناشی از همه‌گیری بر میکروبیوم روده و در نتیجه سلامت نوزادان فراهم آورد.

این مطالعه به تازگی در نشریه علمی "آلرژی" منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا