با کدام ایرلاین و چطور به ایروان پرواز کنیم؟


با کدام ایرلاین و چطور به ایروان پرواز کنیم؟

ایروان، با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بی‌نظیر، مقصدی جذاب برای سفر است. این شهر با معماری منحصر به فرد، غذاهای لذیذ، مردمانی مهمان‌نواز و آب و هوایی دلپذیر، تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

ایروان، با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بی‌نظیر، مقصدی جذاب برای سفر است. این شهر با معماری منحصر به فرد، غذاهای لذیذ، مردمانی مهمان‌نواز و آب و هوایی دلپذیر، تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تماشایی و هزینه نسبتا مقرون‌به‌صرفه برای سفر، ایروان را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است. برای سفر به ایروان، اولین قدم انتخاب ایرلاین و نوع پرواز است. در ادامه، به بررسی ایرلاین‌های مختلف برای خرید بلیط ایروان و روش‌های پرواز به ایروان می‌پردازیم.

با کدام ایرلاین و چطور به ایروان پرواز کنیم؟

ایرلاین ‌های فعال در مسیر ایروان

خطوط هوایی مختلفی بلیط ارمنستان را ارائه می‌دهند. انتخاب ایرلاین مناسب برای سفر به ایروان به عوامل مختلفی مانند قیمت بلیط، زمان پرواز، خدمات ارائه شده و... بستگی دارد. برای خرید بلیط ایروان قیمت بلیط‌های ایرلاین‌های مختلف را مقایسه کنید، به زمان پرواز و مدت زمان سفر توجه کنید، خدمات ارائه شده توسط ایرلاین‌های مختلف را بررسی کنید و قوانین و مقررات مربوط به بار مجاز و... را مطالعه کنید.

در حال حاضر، از میان خطوط هوایی داخلی، ایران ایر، آتا، ماهان، سپهران و قشم ایر بلیط ارمنستان را ارائه می‌دهند و به این کشور پرواز دارند. مدت زمان پرواز مستقیم از تهران به ایروان حدود یک ساعت است.

از میان پروازهای خارجی در مسیر تهران ایروان، خطوط هوایی ارمنیا ایر، فلای دبی، قطر ایرویز و ایرعربیا فعال هستند. اگر با ارمنیا ایر سفر کنید، پرواز شما مستقیم و بدون توقف خواهد بود. در غیر این صورت، پرواز شما با حداقل یک توقف به ایروان وارد خواهد شد.

انتخاب نوع پرواز

انتخاب نوع پرواز برای سفر به ایروان به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، بودجه، سلیقه و... بستگی دارد. شما می‌توانید پرواز ایروان را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم رزرو کنید. پرواز مستقیم به ایروان، سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه است. در این نوع پرواز، شما بدون توقف به ایروان خواهید رسید. پرواز با توقف، گاه ارزان‌تر از پرواز مستقیم است. اما زمان سفر را افزایش می‌دهد. در این نوع پرواز، شما در یکی از فرودگاه‌های بین‌راهی توقف خواهید داشت و سپس به ایروان ادامه مسیر خواهید داد.

پرواز مستقیم، سریع‌ترین راه برای رسیدن به ایروان است. شما بدون نیاز به تعویض هواپیما و تحمل انتظار در فرودگاه، به ایروان خواهید رسید. اما گاهی گران‌تر از پرواز با توقف است.

با کدام ایرلاین و چطور به ایروان پرواز کنیم؟

نکاتی برای انتخاب ایرلاین و نوع پرواز

برای رزرو بلیط ایروان بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید. مثلا، قیمت بلیط‌های مختلف ایرلاین‌ها را مقایسه کنید، به زمان پرواز و مدت زمان سفر توجه داشته باشید، خدمات ارائه شده توسط ایرلاین‌های مختلف را بررسی کنید و قوانین و مقررات مربوط به بار مجاز و... را مطالعه کنید. در فلای‌تودی امکان مقایسه قیمت و بررسی قوانین مربوط به بار مجاز را دارید.

نکاتی برای سفر به ایروان

برای سفر به ارمنستان، اتباع ایرانی نیازی به دریافت ویزا ندارند و می‌توانند با مهر ورود و خروج به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. واحد پول ارمنستان درام است. شما می‌توانید در صرافی‌ها و بانک‌ها پول خود را به درام تبدیل کنید. زبان رسمی ارمنستان، ارمنی است. اما زبان انگلیسی نیز در این کشور رایج است.

آب و هوای ارمنستان در زمستان سرد و در تابستان گرم و خشک است؛ بنابراین، بهترین زمان سفر به ارمنستان، فصل بهار و پاییز است. اگر در نیمه دوم سال به ارمنستان سفر می‌کنید حتما چتر و لباس گرم به همراه داشته باشید.

سیستم حمل و نقل عمومی در ارمنستان شامل مترو، اتوبوس و تاکسی است. می‌توانید برای جابه‌جایی در شهر از این وسایل استفاده کنید. برای اقامت، هتل‌ها، آپارتمان‌ها و هاستل‌های متعددی در ارمنستان وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، محل اقامت مناسب خود را انتخاب کنید.

با کدام ایرلاین و چطور به ایروان پرواز کنیم؟

رزرو بلیط ایروان در فلای‌تودی

برای سفر به ایروان، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای خرید پرواز ارمنستان استفاده کنید. یک راه خرید از آژانس‌های هواپیمایی است. برای این کار باید حضوری مراجعه کنید، تاریخ مورد نظر و شرایط پرواز را بررسی و بعد بلیط را خریداری کنید. البته این کار بسیار زمان‌بر است.

راه دیگر، خرید آنلاین بلیط ایروان است که در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند. برای خرید آنلاین، به سایت یا اپ فلای‌تودی مراجعه کنید. فلای‌تودی، مرجع آنلاین خرید بلیط هواپیما است که خدمات دیگر مانند رزرو هتل، اخذ ویزا، بیمه مسافرتی و بلیط قطار را نیز به صورت آنلاین ارائه‌ می‌دهد. شما می‌توانید با دسترسی به بیش از 900 خط هوایی، بهترین گزینه را مسیر مورد نظر خود انتخاب و رزرو کنید.

در فلای تودی، علاوه بر بلیط هواپیما می‌توانید برای رزرو انواع هتل، هاستل یا اقامتگاه در ایروان نیز اقدام کنید و خرید خود را به صورت ریالی انجام دهید. پس اگر قصد سفر به ایروان دارید، همین حالا بلیط و هتل خود را در سایت یا اپ فلای‌تودی رزرو کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید