دریافت مالیات علی‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام متوقف شد


بانکداری ایرانی-وزیر اقتصاد گفت:ابلاغیه‌ای سازمان مالیاتی و گمرک درباره مصوبه مالیات علی‌الحساب ۲ درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام از فردا متوقف می شود و اصل میزان عوارض پرداختی بعد از اینکه درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، اخذ می‌شود...

دریافت مالیات علی‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام متوقف شد

بانکداری ایرانی-وزیر اقتصاد گفت:ابلاغیه‌ای سازمان مالیاتی و گمرک درباره مصوبه مالیات علی‌الحساب ۲ درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام از فردا متوقف می شود و اصل میزان عوارض پرداختی بعد از اینکه درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، اخذ می‌شود .

به گزارش تسنیم احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امشب در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: به دلیل اتفاقاتی که در سطح بین‌المللی افتاده ارزش کالاهای صادراتی ما از قبیل کالاهای پتروشیمی، فولادی و غیره نسبت سال گذشته کمتر شده است که امیدواریم سال آینده تناژ در کنار ارزش کالاهای صادراتی افزایش یابد.

وی در واکنش به موارد مطرح شده در این جلسه درباره کم اظهاری کالاهای تجاری در گمرک افزود: مسائلی که در خصوص کم‌اظهاری در حوزه صادراتی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوسی مطرح شد، اصلاح شود.

خاندوزی همچنین درباره دستورجلسه شورا درباره مصوبه مالیات علی‌الحساب 2 درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام و درخواست فعالان بخش خصوصی درباره اصلاح یا توقف آن گفت: با توجه به شکایت صادرکنندگان کالاهای خام و نیمه خام مشمول پرداخت عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه خام هستند و و مشکلات تامین نقدینگی آنها؛ مقرر شد ابلاغیه‌ای که در مهر ماه توسط سازمان مالیاتی و گمرک ایران انجام و اجرایی شده بود از فردا 15 اسفند ماه علی‌الحساب آن متوقف شود

وی افزود: لذا مقرر شد اصل میزان عوارض پرداختی وفق قانون، پس از اینکه صادرات خاتمه یافت و درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، صرفا از طرف سازمان مالیاتی اخذ شود.

وزیر اقتصاد همچنین درباره پرداخت هزینه دموراژ به صورت ارزی بیان گفت: قرار شد در این خصوص تقسیم کار بین سازمان کشتیرانی و بنادر انجام شد لذا اظهار نظر در این باره به بعد از اینکه مصوبه توسط دبیرخانه آماده شد موکول میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟