اصرار مجلس برای تخصیص 3 هزار امتیاز فوق‌العاده خاص به کارمندان و فرهنگیان


اصرار مجلس برای تخصیص 3 هزار امتیاز فوق‌العاده خاص به کارمندان و فرهنگیان

نمایندگان مجلس بر مصوبه خود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مبنی بر تخصیص ۳۰۰۰ امتیاز فوق‌العاده خاص به کارمندان اصرار کردند.

اصرار مجلس برای تخصیص 3 هزار امتیاز فوق‌العاده خاص به کارمندان و فرهنگیان

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه) به بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند.

ایراد شورای نگهبان به جزء ۲ بند الحاقی ۲ تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به اختصاص ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری بود.

برای تامین نظر شورای نگهبان، پیشنهاد شده بود عبارت ۳۰۰۰ امتیاز به عبارت معادل امتیاز تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود که وکلای ملت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

با اصرار مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود، این موصوع برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

مصوبه مجلس در این مورد به شرح زیر است:

«به منظور نگهداشت و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی از ابتدای سال ۱۴۰۳، ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ماه ۱۳۸۶ و معادل ریالی این امتیاز برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۷۰ و سایر قوانین و مقررات استخدامی تحت عنوان فوق العاده خاص در احکام کارگزینی و یا قراردادهای آنها اعمال می‌گردد. این فوق العاده مشمول کسور بازنشستگی می‌باشد و صرفاً در محاسبه پاداش پایان خدمت، ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی و حقوق بازنشستگی قابل محاسبه است. اعمال این امتیاز در خصوص کارمندانی که طی سال‌های گذشته از فوق العاده خاص بهره‌مند شده‌اند در سقف امتیاز موضوع این ماده بلامانع است»./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی