افزایش بودجه نظامی چین در سال 2024


افزایش بودجه نظامی چین در سال 2024

در نشست کنگره ملی چین این کشور بودجه نظامی خود را افزایش داده و همچنان با استقلال تایوان مخالفت کرد.

افزایش بودجه نظامی چین در سال 2024

به گزارش راهبرد معاصر، دولت چین روز سه شنبه تصمیم گرفت بودجه نظامی به ارزش ۱.۶۷ تریلیون یوان (۲۳۱ میلیارد دلار آمریکا) را برای سال مالی ۲۰۲۴ اختصاص دهد که نسبت به سال قبل ۷.۲ درصد افزایش داشته است و هزینه‌های پیشنهادی در نهمین سال متوالی از سال ۲۰۱۶ را تک رقمی نگه دارد.

به گزارش المیادین، در افتتاحیه چهاردهمین کنگره ملی خلق (مجلس قانونگذاری ملی چین) در تالار بزرگ مردم پکن، با حضور شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و تعدادی از رهبران چین، دولت پیشنهاد اختصاص ۷۰۰ میلیارد یوان را داد.

لی کیانگ، نخست وزیر چین گزارش شورای دولتی در مورد اجرای برنامه ۲۰۲۳ توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین پیش نویس برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و پیش نویس بودجه سال ۲۰۲۴ را بررسی کرد. لی هنگ جونگ، نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی چین نیز پیش نویس اصلاحیه قانون اساسی شورای دولتی را در جلسه افتتاحیه توضیح داد که قانونگذاران چینی بحث درباره آن را از روز سه شنبه آغاز کردند.

در این نشست مشخص شد که چین در سال ۲۰۲۳ به رشد اقتصادی ۵.۲ درصدی دست یافته است و اقداماتی را با هدف ارتقای اشتغال جوانان تقویت خواهد کرد. در این گزارش همچنین آمده است که چین مجموعه‌ای از اقدامات را برای تضمین ثبات در اشتغال و افزایش رشد درآمد اجرا خواهد کرد.

به همین ترتیب، چین متعهد شد که در سال ۲۰۲۴ همچنان با استقلال تایوان قاطعانه مخالفت خواهد کرد. همانطور که در گزارش کار آمده است: ما قاطعانه با فعالیت‌های جدایی طلبانه با هدف استقلال تایوان و مداخله خارجی مخالفت خواهیم کرد.

از زمان روی کار آمدن تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در سال ۲۰۱۶، ۹ متحد سابق تایوان در بحبوحه انگیزه‌های اقتصادی پکن، مواضع خود را تغییر داده و روابط خود را با چین برقرار کردند. چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و می‌گوید که اتحاد مجدد را به صورت صلح آمیز ترجیح می‌دهد.

در این گزارش آمده است که چین ظرفیت خود را برای خدمات پزشکی و بهداشتی، بهبود امنیت اجتماعی و خدمات و یک استراتژی ملی فعال در پاسخ به پیری جمعیت را دنبال خواهد کرد و افزود که دولت به دنبال خنثی کردن خطرات در املاک و مستغلات دولت محلی خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قدردانی حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها