گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز 1403


با نگهداری این گیاهان نوروزی تازگی، تولد دوباره و امید را به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید.

با فرارسیدن بهار و داشتن حال و هوای نو تازه در خانه به حضور گل‌ها و گیاهان آپارتمانی نیاز داریم. بهار زمان شکوفه دادن گل های زیبا و رنگارنگی است، بنابراین بهترین گزینه‌ برای انتخاب و خرید گل‌های بهاری، بهتر از گیاهان آپارتمانی گلدار استفاده شود. در ادامه با انواع گل های بهاری همراه ما باشید.

گیاهان آپارتمانی نوروز

گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز 1403

۱. سنبل: سنبل گیاهی با بوی خوش است و به ما می آموزد که چگونه از زندگی لذت ببریم و از فرصت ها استفاده کنیم. سنبل گیاهی چندساله است، ولی در سال فقط یک بار در بهار شکوفه می دهد. شما می توانید از پیاز آن مراقبت کنید و در سال های بعد نیز شاهد رشد مجدد شکوفه ها باشید.

در طول نگهداری از آن نیز تا زمانی که برگ‌های گیاه بر روی آن باقی است می‌توانید به آن آب بدهید ولی بعد از پایان گل‌دهی آبیاری را کمتر کنید. بعد از ریختن برگ‌ها دیگر آبیاری متوقف کنید، پیاز گیاه را از خاک خارج کنید و در جایی خنک نگهداری کنید تا سال بعد دوباره آن را بکارید و گل بدهد.

بیشتر بخوانید: راز شادابی گیاهان آپارتمانی | راهنمای کامل مراقبت روزانه، هفتگی و ماهیانه

گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز 1403

۲. لاله: لاله‌ها گل‌های محبوب دیگری هستند که در بهار شکوفه می‌دهند. این گل نمادی از یک عشق کامل و بدون نقص است، اما رنگ‌های مختلف آن می‌تواند معانی دیگری مثل صلح، دوستی و رفاه را نیز به‌همراه داشته باشد. قد بلند، رنگ‌بندی جذاب و گونه‌های مختلف این گیاه باعث می‌شود تا یکی از گل‌های مناسب عید باشد.

گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز 1403

۳. پامچال: پامچال‌ها گل‌های کوچک و ظریفی هستند و خوبی گل پامچال این است که تنوع زیادی در رنگ و گونه‌های مختلف دارد. در واقع این گل آنقدر تنوع دارد که می‌تواند هر کسی را راضی و خوشحال کند. نگهداری از پامچال کار سختی نیست. کافی است گیاه را از نور شدید آفتاب حفظ کنید و هر زمان چند سانتی‌متر بالایی خاک گیاه خشک شد دوباره به آن آب بدهید.

بیشتر بخوانید: گیاهانتان را نجات دهید: ۵ مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و راه حل آنها

گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز 1403

۴. بنفشه آفریقایی: بنفشه آفریقایی گیاهان گلدار کوچکی هستند که در تمام طول سال شکوفه می دهند. هنگام آبیاری گیاه باید حواستان باشد آب روی برگ های گیاه نپاشد.

از طرف دیگر باید دقت کنید بنفشه آفریقایی زمانی به آب احتیاج دارد که خاکش کاملا خشک شده باشد. چون مرطوب بودن همیشگی خاک گیاه می تواند موجب پوسیدگی ریشه آن و از بین رفتن گیاه شود. این روزها روشی هم برای آب دادن به این گیاه متداول شده است که در آن باید زیر گلدانی گودی را پر از آب کنید و زیر گلدان بگذارید تا آب بتدریج جذب خاک شود.

گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز 1403

۵. کالانکوئه: کالانکوئه گیاهی گوشتی است که در رنگ های مختلف از جمله قرمز، زرد، نارنجی و صورتی وجود دارد. این گیاه به نور زیاد خورشید و آبیاری کم نیاز دارد. برای مراقبت بیشتر از این گیاه بهتر است گلدان کالانکوئه را در مکانی روشن و نسبتا گرم بگذارید.

تا زمانی که خاک خشک نشده، آن را آبیاری نکنید. اگر می‌خواهید در سال های بعدی نیز گلدان شما گل بدهد، به طور مداوم گل‌ها و برگ‌های مرده را هرس کنید. کالانکوئه به طور کلی گلی بسیار مقاوم و بخشنده است و به مراقبت کمی نیاز دارد، پس با خیال راحت آن را بخرید.

بیشتر بخوانید: معجزه رشد گیاهان آپارتمانی با آب جلبک زده | از آب‌های سبز برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید

گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز 1403

۶. ارکیده: گل ارکیده یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی است، اما نگهداری از آن می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. ارکیده‌ها به نور زیاد و غیرمستقیم خورشید نیاز دارند. بهترین مکان برای قرار دادن ارکیده در کنار پنجره‌ای است که نور صبح یا عصر را دریافت می‌کند. ارکیده‌ها به آبیاری منظم نیاز دارند، اما نباید غرقابی شوند. برای افزایش رطوبت اطراف ارکیده، می‌توانید آن را روی یک سینی سنگریزه (جزیره) قرار دهید و به طور مرتب سنگریزه‌ها را مرطوب کنید.

گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز 1403

۷. حسن یوسف: گل حسن یوسف از گیاهان زیبایی است که می توانید آن را داخل آپارتمان نگهداری کنید و از زیبایی اش لذت ببرید. این گیاه را می توانید در محیطی با دمای معمولی (۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد طی روز) نگهداری کنید و از نظر آبیاری هم باید به آن طوری آب بدهید که تشنه نماند. هرچه این گیاه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد، خوش رنگ تر شده و بهتر هم رشد می کند.

شما از کدام گیاهان برای منطل خود استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)