مسکو: آمریکا به راحتی به متحدان خود نیز خیانت می کند


مسکو: آمریکا به راحتی به متحدان خود نیز خیانت می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره اظهارات جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا درباره برنامه های ولادیمیر زلنسکی برای جنگیدن به تنهایی گفت: "ایالات متحده بدون اینکه حتی نگاه کند به متحدان خود خیانت می کند."

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی پیش از این در یک نشست خبری گفت که ولادیمیر زلنسکی درخواست نیروهای خارجی ندارد و می‌خواهد به تنهایی بجنگد. او گزینه اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین را رد کرد.
ماریا زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "ما باید ادای احترام کنیم، وقتی نوبت به حمایت از متحدانش می‌رسد، ایالات متحده تا حد فاحشگی ثابت قدم است. آنها بدون اینکه نگاه کنند خیانت می‌کنند."
این دیپلمات افزود که تمایل کی یف برای پیوستن به ناتو با تمایل زلنسکی برای انجام اقدامات چپ به تنهایی مطابقت ندارد. علاوه بر این، نماینده رسمی بخش دیپلماتیک روسیه به طعنه در مورد گذشته رهبر کیف در حوزه فعالیت های کمدی صحبت کرد.
او نوشت: "زلنسکی از مهدکودک می خواست به تنهایی با یک نیروی هسته ای بجنگد، به همین دلیل به "لیگ کمدین ها"رفت و فراموش کرد کربی را اضافه کند."
در مارس 2022، بایدن اعلام کرد که ارسال تجهیزات تهاجمی، هواپیماها و تانک ها به همراه نیروهای آمریکایی به اوکراین به معنای آغاز جنگ جهانی سوم است. در فوریه 2023، بایدن انتقال جنگنده های F-16 به نیروهای مسلح اوکراین را رد کرد زیرا به گفته او کی یف "به آنها نیاز ندارند".
در همان زمان، اولین دسته از تانک های آبرامز آمریکایی در سپتامبر 2023 به اوکراین تحویل داده شد؛ در مجموع، ایالات متحده قول داد که 31 تانک را به کی یف تحویل دهد. در آگوست 2023، ایالات متحده با انتقال F-16 به اوکراین از دانمارک و هلند موافقت کرد؛ نیروهای مسلح اوکراین پس از تکمیل آموزش خلبانی، آنها را از کشورهای ثالث دریافت خواهند کرد.
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در مجمع فدرال تاکید کرد که هر آنچه که غرب مطرح می کند واقعاً تهدیدی برای درگیری با استفاده از سلاح های هسته ای و در نتیجه نابودی تمدن به عنوان یک کل است. وی همچنین در مورد گفتگوهای رهبران اروپایی در مورد امکان اعزام نیروهای ناتو به اوکراین اظهار نظر کرد که این امر می تواند منجر به عواقب "غم انگیز" شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج