افزایش اندک قیمت نفت در معاملات امروز


افزایش اندک قیمت نفت در معاملات امروز

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس، اندکی افزایش یافت و به ۸۲ دلار و ۲۱ سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ بهای معاملات نفت برنت با ۱۷ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت افزایش، به ۷۸ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

هدف رشد اقتصادی چین برای سال ۲۰۲۴ که در روز سه‌شنبه، حدود ۵ درصد تعیین شد، فاقد برنامه‌های محرک بزرگ برای پشتیبانی از اقتصاد دچار چالش این کشور بود که نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن رشد تقاضا در این کشور در سال میلادی جاری را افزایش داد.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در شرکت آی جی در سیدنی گفت: بازار خواستار جزئیات بیشتری درباره این بود که چین چگونه قصد دارد به هدف رشد ۵ درصدی خود برای سال ۲۰۲۴ دست پیدا کند و به خصوص، امیدوار بود شاهد توسعه مالی بیشتر برای کمک به تحقق هدف رشد باشد.

بازارها منتظر توضیحات نیمه سالانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو درباره سیاست پولی در برابر کنگره در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه هستند. بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می‌رود داده‌های اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه نشان دهد اقتصاد این کشور پس از رشد ۳۵۳ هزار شغل در ژانویه، ۲۰۰ هزار شغل در فوریه اضافه کرده باشد.

نظرات پاول و داده‌های مشاغل می‌تواند جهت روشن‌تری را در خصوص نرخ‌های بهره آمریکا ارائه دهد و نشانه‌های کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، برای اقتصاد و تقاضا برای نفت، مثبت تلقی می‌شود. با این حال، قیمت نفت با تصمیم روز یکشنبه تولیدکنندگان اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز تا پایان سه ماهه دوم، حمایت شد. این تمدید محدودیت عرضه به همراه اختلال در تردد نفتشک‌ها در مسیر دریای سرخ، محدودیت هایی را در عرضه به خصوص در بازارهای آسیایی ایجاد کرده است.

دانیل هاینس، استراتژیست ارشد کالا در گروه بانکی ANZ اظهار کرد: کاهش تولید اوپک پلاس به تدریج تاثیر خود را روی بازار می‌گذارد.

نشانه‌های محدودیت عرضه با تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت فروش نفت به آسیا که بزرگترین بازار این کشور است، آشکار شد.

هدف اوپک پلاس تثبیت قیمت نفت است

خبرگزاری اینترفکس به نقل از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوشت:‌ هدف گروه اوپک پلاس، تثبیت قیمت در بازار نفت است نه افزایش بی نهایت قیمت نفت و تاکنون در انجام این امر، موفق بوده است. پوتین اظهار کرد: هدف اوپک پلاس، ساماندهی قیمت‌ها در بازار است.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به اول مارس، به میزان ۴۲۳ هزار بشکه افزایش یافت که بسیار کوچکتر از رشد ۲.۱ میلیون بشکه‌ای مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود. ذخایر بنزین آمریکا در همین مدت، به میزان ۲.۸ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های تقطیری، به میزان ۱.۸ میلیون بشکه کاهش یافت. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید