رسانه: پوتین در یک جنگ غیرمنتظره دیگر نیز پیروز شد


رسانه: پوتین در یک جنگ غیرمنتظره دیگر نیز پیروز شد

درگیری تجاری بین لهستان و اوکراین به نفع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود، اما او این وضعیت را تحریک نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو می نویسد: "تنها برنده جنگ تجاری بین دو متحد، پوتین است، زیرا او قدرت روسیه را به عنوان صادرکننده غلات پیشرو در جهان نشان می‌دهد".
این نشریه می نویسد در همان زمان، به دلیل وضعیت فعلی در مرز، در اوکراین شروع به سرزنش لهستان به دلیل مسدود کردن غلات اوکراینی کردند، در حالی که آزادانه به کالاهای روسی به ارزش میلیون ها یورو اجازه عبور داده شد. به نوبه خود، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، هفته گذشته تلاش کرد روسیه را مسئول مشکلات کشاورزان بداند و خواستار ممنوعیت واردات غلات روسیه در سطح اتحادیه اروپا شد.
این نشریه اشاره می کند: "هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای تاسک مبنی بر اینکه واردات روسیه یا حتی اوکراین مقصر مشکلات کشاورزان لهستانی است، وجود ندارد. اخیراً در ژانویه، یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا، لتونی، برای ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از روسیه در سراسر بلوک تلاش کرد، اما شکست خورد زیرا سایر کشورها گفتند که این امر برای آنها گران تمام می شود."
این مقاله یادآور می شود که محصولات غذایی روسیه برخلاف انرژی و برخی کالاهای صادراتی دیگر مشمول تحریم های غرب نمی شود. پولیتیکو می نویسد که کشورهای اتحادیه اروپا مانند اسپانیا و ایتالیا همچنان خریداران اصلی این محصولات هستند.
این نشریه نتیجه گرفت که وضعیت در مرز بین لهستان و اوکراین باعث ایجاد شکاف بین کشورها شده و معضلی ناراحت کننده را برای نخست وزیر این جمهوری ایجاد کرده است.
از فوریه، اعتراضات گسترده کشاورزان در لهستان برگزار شده است. آنها راه ها و ورودی های ایست های بازرسی در مرز با اوکراین را مسدود می کنند. خواسته اصلی آنها توقف واردات محصولات کشاورزی از کشور همسایه و کنار گذاشتن طرح های زیست محیطی اتحادیه اروپا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان