روسیه تاکتیکش را در جنگ اوکراین تغیر داد!


روسیه تاکتیکش را در جنگ اوکراین تغیر داد!

جنگ اوکراین در دو سال گذشته عمدتا به‌صورت زمینی انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نیروی هوایی روسیه و اوکراین به‌دلیل ناوگان محدود هواپیماهای اوکراین و ناتوانی روسیه در به‌دست آوردن برتری هوایی، تمرکز را معطوف به زمین کرده بودند.

اما با ادامه حملات ارتش روسیه در شرق، نیروی هوایی این کشور نقش بیشتری را بر عهده گرفته است.

تحلیلگران نظامی می‌گویند روسیه به‌طور فزاینده‌ای از هواپیماهای جنگی در نزدیکی خطوط مقدم برای پرتاب بمب‌های هدایت‌شونده قدرتمند روی مواضع اوکراین استفاده می‌کند.

این تاکتیک به‌ویژه در آودیوکا، شهر استراتژیک شرقی که ماه گذشته توسط نیروهای روسی تصرف شد، مورد استفاده قرار گرفت و نتایج خوبی به همراه داشته است. البته این تاکتیک خطراتی هم برای روسیه داشته است.

ارتش اوکراین هفته گذشته اعلام کرد که تنها چند روز پس از سرنگونی یک هواپیمای شناسایی راداری دوربرد آ-50، هفت فروند جنگنده سوخو-۳۴ را که تقریبا همگی در شرق این کشور فعالیت می‌کردند، سرنگون کرده است.

به گفته مقامات اوکراینی، این بخشی از یکسری حملات موفقیت‌آمیز علیه نیروی هوایی روسیه بود که در آن اوکراین مدعی شد که ۱۵هواپیما را در همین چند روز سرنگون کرده است.

اکثر ادعاها درباره سقوط این تعداد هواپیمای جنگی، به‌طور مستقل قابل تایید نیستند. سرویس‌های اطلاعاتی ارتش بریتانیا انهدام هواپیمای آ-50 را تایید کردند.

منبع : دنیای اقتصاد
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا