اوجی‌ خبر داد: ایران میزبان نشست بعدی وزرای‌کشورهای صادرکننده گاز


اوجی‌ خبر داد: ایران میزبان نشست بعدی وزرای‌کشورهای صادرکننده گاز

وزیر نفت از میزبانی ایران برای اجلاس آینده وزرا کشورهای صادرکننده گاز خبر داد.

اوجی‌ خبر داد: ایران میزبان نشست بعدی وزرای‌کشورهای صادرکننده گاز

به گزارش راهبرد معاصر؛ جواد اوجی، وزیر نفت، امروز، چهارشنبه، در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره اجلاس وزرا کشورهای صادرکننده گاز اظهار داشت: ما رتبه اول در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل را کسب کرده‌ایم، علاوه بر این رشد تولید گاز طبیعی میان کشورهای صادرکننده گاز 2.5 درصد بود که علی‌رغم تحریم‌ها تولید ما رشد 5 درصد داشته است.

وی ادامه داد: در این اجلاس مصوب شد که اجلاس آینده در ایران برگزار شود، علاوه بر آن توانمندی‌های صنعت نفت و گاز را ارائه کردیم و فرمت قراردادهای جدید در میادین گازی را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ارائه کردیم و در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی و فروش محصولات گازی و خطوط انتقال و تقویت فشار هم توانمندی‌ها را ارائه دادیم.

اوجی تصریح کرد: زیرساخت ما برای انتقال انرژی از شمال به جنوب و شرق به غرب فراهم است و پیشنهادات خوبی در این اجلاس از سوی رئیس جمهور ارائه شد.

وزیر نفت عنوان کرد: زمستان امسال گذشت اما در بهمن و اسفند سرمای شدید داشتیم و به‌شکر خدا و تلاش جهادی همکارانم در هیچ جای کشور قطعی گاز و افت فشار نداشتیم.


پس از سیل در سیستان و بلوچستان مشکلی در حوزه گاز نداریم و در این دولت انقلابی در حوزه توسعه خطوط انتقال گاز در سیستان و بلوچستان به‌وجود آمد.

اوجی با اشاره به صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت و گاز عنوان کرد: الاآن صدور خدمات فنی مهندسی در اروپا و قاره آمریکا هم انجام شده است و شرکت‌های ما رتبه‌های خوبی در این زمینه کسب کردند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تدابیر تأمین بنزین برای سفرهای نوروزی خاطر نشان کرد: ذخایر خوبی در 1400 جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مسافران نوروزی مشکلی در این زمینه نخواهند داشت./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا