چیزهایی که درباره محمود نبویان؛ پیروز غیرمنتظره‌ انتخابات نمی‌دانید


چیزهایی که درباره محمود نبویان؛ پیروز غیرمنتظره‌ انتخابات نمی‌دانید

اقتصادنیوز: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حکایت از برتری محمود نبویان به عنوان رای اول حوزه انتخابیه تهران در این رقابت سیاسی داشت.

به گزارش اقتصادنیوز، اعلام رسمی نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهر تاییدی بر صدرنشینی محمود نبویان در لیست برگزیدگان تهران زد. او توانست با کسب 597770 رای راهی خانه ملت شود.

نبویان که پیش از این هم سابقه حضور در بهارستان را در دوره های نهم و یازدهم دارد، تنها نامزد انتخابات امسال است که در هر چهار لیست اصولگرایان (شانا، امنا، صبح ایران و جبهه متحد) حضور داشت و با استفاده از همین ظرفیت توانست تا بدین لحظه و پس از شمارش اغلب صندوق‌های رای در حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات در صدر نامزدهای برتر انتخابات از حوزه انتخابیه تهران قرار گیرد.

خبر مرتبط
حمله تند روزنامه نزدیک به سپاه به حمید رسایی/ او چندین بار ردصلاحیت شده اماحالا توهم ریاست مجلس را دارد

حمید رسایی در نخستین واکنشی که به انتخاب خود در مجلس داشت، حاشیه‌سازی مکروه و ضد‌مردمی نشان داد.

او از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی به شمار می‌رود و یکی از چهره های جنجالی و پرسروصدای جبهه پایداری، یعنی جریان سیاسی وابسته به آیت الله مصباح یزدی در سال‌های اخیر است.

اما آنچه نام این چهره سیاسی را بیش از گذشته بر سر زبان ها اظهارنظرهای تند او درباره برجام بود. نشست هایی که او در آن از «برجام» به عنوان یک «ننگ و عبرت تاریخی» یاد می‌کرد.

نکته مهم اما درباره نبویان میزان آرای او به عنوان رای اول تهران در انتخابات مجلس در مقایسه با دورهای گذشته است، موضوع مهمی که حکایت از افت قابل توجهی دارد. گواه این مدعا بررسی تعداد آرای نفرات اول راه یافته به مجلس از حوزه انتخابیه تهران در ادوار 11 گانه انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

هرچند درصد آرای این افراد در نسبت با تعداد کل آرای ماخوذه و با توجه به میزان مشارکت مردم در انتخابات به صورت معنادارتری قابل تحلیل و تفسیر است اما در مجال این گزارش ( تا لحظه نگارش) که هنوز به صورت رسمی میزان مشارکت تهرانی‌ها در انتخابات مجلس دوازدهم اعلام نشده، صرفا به مقایسه تعداد آرای نفرات اول تهران در ادوار 12گانه بسنده شده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «محمود نبویان، از آخر اول شد/ رکورددار تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی+ نمودار» بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه