کنعانی: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک ایران هستند


کنعانی: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک ایران هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک ایران دانست و تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران تمامیت سرزمینی خود را هرگز قابل مذاکره نمی‌داند.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی در واکنش به بیانیه پایانی سفر امیر کویت به امارات عربی متحده درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی و ادعای مالکیت بر میدان آرش، با مردود اعلام کردن مفاد برخی بندهای مداخله جویانه این بیانیه اظهار داشت: همان گونه که بارها تاکید شده است، جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک ایران بوده و اشاره آنها در این بیانیه یا بیانیه‌های تکراری نشست‌های دیگر، فاقد هرگونه ارزش سیاسی و حقوقی بوده و دخالت در امور داخلی ایران تلقی می‌شود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامیت سرزمینی خود را هرگز قابل مذاکره نمی‌داند.
کنعانی در خصوص تکرار ادعای کویت پیرامون میدان آرش در این بیانیه گفت: بارها گفته‌ایم که‌ طرح ادعاهای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: مذاکرات فنی و حقوقی فیمابین، بهترین و مناسب ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.
کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تنها با ایجاد فضای مثبت و سازنده و رعایت حقوق و منافع مشترک می‌توان به توافقی عادلانه درخصوص میدان آرش دست یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه