هشدار درباره وضعیت زاگرس


هشدار درباره وضعیت زاگرس

یک کارشناس محیط زیست با نقد طرح‌های جنگل کاری انجام شده در سال‌های اخیر بر لزوم کاشتن درختان متناسب با شرایط اقلیمی کشور تاکید کرد.

هشدار درباره وضعیت زاگرس

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد درویش درهمایش «برای نجات زاگرس» که در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و دانشگاه علم و فرهنگ با حضور بهزاد استقامت - کارشناس مارکتینگ، علی شیردستیان - گرافیست - و ادوین قاسمی - مدرس نرم‌افزار‌های طراحی - برگزار شد، با اشاره به اهمیت بسیار بالای رویشگاه‌های زاگرس گفت: زاگرس که ۴۵ درصد آب مورد نیاز ایران را تامین می‌کند، در معرض فروپاشی است.

وی ادامه داد: امروز وسعت رویشگاه‌های جنگلی ایران به ۱۲ میلیون هکتار کاهش یافته است و ما ۸ میلیون هکتار جنگل را در ۱۰۰ سال گذشته از دست داده‌ایم و وسعت رویشگاه زاگرس به ۶ میلیون هکتار کاهش پیدا کرده است.

درویش اضافه کرد: ۳۰ درصد زاگرس در معرض خشکیدگی کامل قرار گرفته و واقعیت این است که زاگرس هیچ نهال جدیدی ندارد و اغلب درختان آن کهنسال شده‌اند.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم معیشت مردم را طوری فراهم کنیم که دیگر برای معیشت خود به مرگ زاگرس راضی نشوند و باید به آنان آموزش بدهیم که چگونه محیط زاگرس را حفظ کنند.

این کارشناس محیط زیست ادامه داد: درختکاری لازم است و باید درختانی در ایران کاشته شوند که با شرایط اقلیمی ما متناسب باشند، نه درختان غیر بومی.

دکتر ابراهیم نبیونی - معاون فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی - در این همایش با تشریح برنامه‌های این پارک گفت: پیگیری مسئولیت اجتماعی شرکت‌های عضو پارک و کمک به ارتباط بین صنعت و دانشگاه از جمله برنامه‌های ما در سال آینده است.

در ادامه همایش از پلتفرم کاتالوگ هوشمند که توسط شرکت دی‌پیپر طراحی و پیاده سازی شده، رونمایی شد و آرمین اِشبَگ - مدیر اجرایی همایش - این پلتفرم را تشریح کرد.

در ادامه محسن عزیزی - مدیر انجمن بلوط دالاهو - و بهزاد استقامت، ادوین قاسمی و علی شیردستیان درباره راهکار‌های کسب درآمد در حوزه کاری و حرفه‌ای مارکتینگ و گرافیک و تصویرسازی سخنرانی کردند.

به گزارش روابط عمومی همایش «برای نجات زاگرس» حاضران ضمن کاشت نمادین ۲۰۰ بذر بلوط، با روش‌های خلاقانه برای حفظ محیط زیست همچنین کسب درآمد از رشته‌های هنری در عین حفاظت از محیط زیست آشنا شدند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو