تحریم‌های آمریکا کار روسیه را سخت کرد/ پرچم نفتکش‌ها تغییر کرد


تحریم‌های آمریکا کار روسیه را سخت کرد/ پرچم نفتکش‌ها تغییر کرد

اقتصادنیوز: دهها نفتکش مورد استفاده روسیه، در پی تشدید سخت گیری آمریکا در اعمال تحریم‌ها، در هفته‌های اخیر، استفاده از پرچم لیبریا و جزایر مارشال را متوقف کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این تغییر منعکس‌کننده روابط نزدیک میان آمریکا و شرکت‌های نظارت کننده بر پرچم لیبریا و جزایر مارشال است که مقر آنها به جای این کشورها، هزاران مایل دورتر، در واشنگتن دی سی و در حوزه قضایی اجرای تحریم‌های آمریکا است.

استفاده زیاد از این پرچم‌ها همچنین نشان دهنده آسیب پذیری ناوگان نفتکش‌های روسیه است که کشتی‌های آن، حتی پس از تغییر و استفاده از پرچم جدید خارج از دسترسی آمریکا، همچنین در معرض نقض تحریم‌های آمریکا هستند.

خبر مرتبط
پوتین خیال گروسی را راحت کرد/ همکاری روسیه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه‌دار شد

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که روسیه به عنوان یکی از کشورهای پیشرو جهان در عرصه انرژی هسته‌ای، همچنان به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد.

کشتی‌های تجاری باید در یک کشور خاص ثبت شده و پرچم آن کشور را حمل کنند تا تضمین کنند که مقررات ایمنی و محیط زیستی شناخته شده در سطح بین المللی را رعایت می‌کنند.

گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا در دسامبر سال ۲۰۲۲ در راستای تحریم‌های اقتصادی گسترده علیه مسکو بر سر جنگ اوکراین، سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای صادرات نفت روسیه وضع کردند. این سقف قیمت، استفاده از خدمات دریایی غربی برای نفت روسیه که بالاتر از قیمت فروخته شده است را برای نفتکش‌های حامل نفت روسیه ممنوع می کند. یک مقام آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، تائید کرد ثبت پرچم‌های لیبریا و جزایر مارشال، به عنوان خدمات غربی تعیین شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا از اکتبر گذشته، تحریم‌هایی علیه ۴۱ نفتکش به دلیل نقض سقف قیمت نفت روسیه وضع کرده است که ۲۴ نفتکش با پرچم لیبریا حرکت می‌کردند و یکی از آنها، از پرچم جزایر مارشال استفاده می‌کرد. تقریبا همه نفتکش‌های تحریم شده دیگر شامل ۱۲ نفتکش از ۱۴ نفتکش، با پرچم گابن حرکت می‌کردند. طبق بررسی رویترز از داده‌های کشتیرانی، در میان نفتکش‌های دارای پرچم گابن، حداقل سه کشتی اخیرا با پرچم لیبریا حرکت کرده اند.

رجیستری ثبت پرچم لیبریا اعلام کرد کشتی‌های دارای پرچم لیبریا که تحریم شده‌اند در فرآیند سلب پرچم از آنها قرار دارند. یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: لیبریا فعالانه با وزارت خزانه داری تعامل کرده و نفتکش‌های تحریم شده، سه ماه فرصت دارند تا از پرچم دیگری استفاده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، یک سخنگوی رجیستری گفت: مقامات رجیستری جزایر مارشال هم در این رابطه، در تماس با آژانس‌های دولت آمریکا هستند.

وزیر حمل و نقل گابن در گفتگو با رویترز تائید کرد بسیاری از نفتکش‌ها اخیرا رجیستری لیبریا را ترک کرده و از پرچم گابن استفاده می‌کنند و اگر معلوم شود در فعالیت غیرقانونی دست دارند، گابن آنها را از رجیستری خود حذف خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا