گردهمایی شرکت ها و واحدهای فناور عضو پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی توسعه فعالیت های بین المللی و صادرات کالا و خدمات ایرانی


گردهمایی شرکت ها و واحدهای فناور عضو پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی توسعه فعالیت های بین المللی و صادرات کالا و خدمات ایرانی

سومین گردهمایی شرکت‌ها و واحدهای فناور عضو پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با حضور رییس و معاون سازمان تجاری سازی فناوری جهاددانشگاهی، رییس، معاونان و مدیران این پارک و جمع کثیری از مدیران شرکت های عضو آن، در سالن...

سومین گردهمایی شرکت‌ها و واحدهای فناور عضو پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با حضور رییس و معاون سازمان تجاری سازی فناوری جهاددانشگاهی، رییس، معاونان و مدیران این پارک و جمع کثیری از مدیران شرکت های عضو آن، در سالن اجتماعات هتل هما برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، سومین گردهمایی شرکت‌ها و واحدهای فناور عضو پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی صبح روز 16 اسفند ماه با حضور رییس و معاون سازمان تجاری سازی فناوری جهاددانشگاهی، رییس، معاونان و مدیران این پارک و جمع کثیری از مدیران شرکت های عضو آن، در سالن اجتماعات هتل هما برگزار شد.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این گردهمایی گفت: «از این پس توسعه فعالیت های پارک در سطح بین المللی از سیاست‌های اصلی ما در پارک خواهد بود.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، از ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی» در روز گذشته توسط رئیس جمهور خبر داد و گفت: با ایجاد این شهر انشالله توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های نرم و فرهنگی در سطح کشور، توسعه صادرات از طریق تقویت تعاملات بین‌المللی و تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی، سرمایه‌گذاری بیشتر و رشد اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق، افزایش درآمدهای غیرنفتی، توسعه گردشگری، اشتغال زایی و بهبود شرایط زندگی ایرانیان در بازه زمانی کوتاهتر اتفاق خواهد افتاد.

وی فزود: تلاش و همت شما مدیران شرکتهای عضو پارک، باعث شده در ارزیابی‌هایی که در مورد فعالیت پارک می‌شود، ارزیابی ها نسبت به ما، مثبت باشد. انشالله با تداوم همین تلاش ها، شرکت های فناور به خلاق و شرکت های خلاق به شرکت های دانش بنیان ارتقا یابند.

دکتر ایمانی خوشخو با اشاره به ویژگی های کار در حوزه علوم انسانی و هنر، گفت: نتایج کار شرکت های عضو پارک به مرور زمان دیده خواهدشد و خوشبختانه ما هر روز داریم نسبت به گذشته، نتایج کار شما را بیشتر احساس می کنیم و روند رو به رشد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک، یک شاخص مثبت است.

وی گفت: بعد از 5 سال فعالیت، دیگر باید از ایده محوری صرف گذرکنیم و انشالله از این پس محوریت ما در پارک، محصول محوری است و محصول و خدمات خلاق و دانش بنیان مد نظر و حمایت بیشتر ما است.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به محدودیت فضا در این پارک، افزود: پارک تا جایی که می‌تواند از شرکت‌های این حوزه حمایت می‌کند؛ اما درحال حاضر مشکل محدودیت مکان دارد. البته ما خود را محصور به این دوساختمان نکرده‌ایم و در سال آینده هم تعداد پردیس ها بیشتر خواهد شد و فضاهای جدیدی را در اختیار خواهیم داشت.

دکتر ایمانی خوشخو با اشاره به جلسه هفته گذشته پارک با مدیران صنوف خانه سینما گفت: ایجاد ارتباط و انعقاد تفاهم نامه با صنوف مختلف هنری، برای همه ما فرصتی است که باید از آن برای توسعه فعالیت هایمان و برای کمک به اقتصاد و فرهنگ و تمدن ایرانی استفاده نماییم.

شرکت های دانش بنیان، هویت ساز پارک ها

دکتر مسعود ابراهیمی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش͏ بنیان جهاددانشگاهی نیز در این گردهمایی گفت: هویت و بالندگی هر پارک یا مرکز رشدی به شرکت های حاضر در آن برمی گردد و موفقیت شرکت ها همیشه برای پارک ها افتخار آفرین است.

وی گفت: معتقدم خدمت رسانی به واحد ها و شرکت های عضو پارک ها را باید بیشتر و بهینه کنیم.

رییس ستفا با اشاره به ظرفیت های موجود در جهاددانشگاهی، از شرکت های عضو پارک که امکان مالی مشارکت در ساخت فضاهای موجود را دارند، دعوت کرد.

فرصت های جهانی صنایع فرهنگی

در این گردهمایی دکتر امید رضایی فر مدیرکل سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری وزارت عتف گفت: نگاه به خارج از مرزها برای صنایع فرهنگی یکی از ضرورت های حیاتی امروز است و باید ساز و کارهای توسعه فعالیت های بینالمللی پارک فناوری های نرم ایجاد شود.

وی با اشاره ابلاغ ماده واحده شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، این طرح را فرصتی بزرگ برای کشور و مجموعه جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت: توسعه فناوری در کشور با محوریت پارک های فناوری بسیار مهم است و توسعه پلتفرمی، برای رسیدن به یک فضای مشترک در توسعه را باید تبیین کنیم و قدر فرصت های پیش رو و زمان محدود در اختیارمان را خوب بدانیم.

گزارش یک ساله فعالیت پارک در حوزه فناوری

دکتر ابتدای این گردهمایی ابراهیم نبیونی معاون پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فعالیت‌های مهم این پارک در طول سال ۱۴۰۲را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه پیام نور، شرکت مخابرات ایران، صنف تولیدکنندگان طلاو جواهر، سازمان سینمایی و… منعقد شده به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم ظرفیت شرکت‌های پارک را در سطح ملی و بین المللی بیشتر فعال کنیم.

وی با تقدیر از شرکت‌ها و واحدهای فناور عضو پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به ویژه حاضران در نمایشگاه معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک که در آذر ماه برگزار شد، بیان کرد: «امیدواریم که بتوانیم باز هم با همکاری این شرکت ها، چنین رویدادهایی را در پارک و سطح کشور برگزار کنیم.

فرصت های سرمایه گذاری

در ادامه دکتر محمدصادق سبط الشیخ انصاری معاون راهبری پارکها و مراکز رشد سازمان تجاری͏ سازی فناوری و اقتصاد دانش͏ بنیان جهاددانشگاهی، فرصت های سرمایه گذاری برای شرکت های عضو پارک را در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در استان البرز را تشریح کرد.

معرفی محصولات و خدمات دانش بنیان

در ادامه گردهمایی بهزاد رشیدی مدیر روابط عمومی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تلاش برای معرفی دستاوردها، خدمات و محصولات شرکت‌های عضو پارک را یکی از اولویت های پارک عنوان کرد و گفت: باید در زمینه معرفی محصولات شرکت ها بیشتر همکاری کنیم و از این پس هر هفته سعی خواهد شد یکی از محصولات یا خدمات شرکت ها معرفی شود و در این کار از توانایی خود شرکت های نیز استفاده خواهیم کرد.

ارایه نظرات مدیران شرکت ها

در ادامه این مراسم، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق عضو پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی حاضر در گردهمایی در مورد فعالیت ها و برنامه های خود، توضیحاتی ارائه کردند. و نظرات و پیشنهادات خود را در مواردی همچون بهبود فضای کسب و کار در این عرصه، ایجاد سازوکار توسعه شرکت ها، پی گیری ضمانت اجرایی قوانین مصوب کشور در خصوص دانش بنیان‌ها شده، جذب منابع انسانی از دانشگاه علم و فرهنگ، برندسازی برای پارک، فرصت سازی در عرصه بین‌الملل و… بیان کردند.

تقدیر از معاون پشتیبانی پارک

در پایان گردهمایی به پاس خدمات 40 ساله دکتر علی حسنی معاون پشتیبانی پارک که در آستانه بازنشستگی هستند، از ایشان تقدیر شد.

دکتر علی حسنی در سخنانش ابراز کرد: «در طول 40 و چند سالی که در جهاددانشگاهی و ویژه در دانشگاه علم و فرهنگ و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با آقای دکتر ایمانی همکاری داشته ام، تلاشم کمک به ارتقای جایگاه علم، فرهنگ و هنر بوده است. خوشبختانه خدا کمک کرد و شرایطی ایجاد شد و ظرفیت‌هایی به وجود آمد که توانستیم قدم‌های موثری برداریم.

وی گفت: امروز که گزارش پارک ارایه شد، از آمارهای مثبت ارائه شده خدا را شکر میکنم و اظهار شوق و شعف دارم.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)