راههای طبیعی برای مدیریت کم‌کاری تیروئید


با پیروی از یک رژیم غذایی سالم، فعالیت ورزشی منظم، کنترل استرس، و انجام معاینات پیشگیرانه، شما می‌توانید به سهولت کم‌کاری تیروئید خود را مدیریت کنید. اگر با کم‌کاری تیروئید تشخیص...

راههای طبیعی برای مدیریت کم‌کاری تیروئید

با پیروی از یک رژیم غذایی سالم، فعالیت ورزشی منظم، کنترل استرس، و انجام معاینات پیشگیرانه، شما می‌توانید به سهولت کم‌کاری تیروئید خود را مدیریت کنید. اگر با کم‌کاری تیروئید تشخیص داده‌شده‌اید، توصیه می‌شود این تغییرات ساده اما موثر را به عنوان بخشی از روال روزانه‌تان در نظر بگیرید تا به حداقل رسانیدن علائم این بیماری کمک کنید.

۱) خوب بخوابید

افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید معمولاً به اندازه کافی نمی‌خوابند یا خواب آنها کیفیت مطلوبی ندارد. برای اینکه بدن فرصتی برای استراحت و بازیابی داشته باشد، سعی کنید هر شب ۸ ساعت بخوابید.

۲) آرام و خونسرد باشید

استرس تأثیر منفی بر سیستم ایمنی دارد و حتی می‌تواند علائم کم‌کاری تیروئید را تشدید کند. حتی اگر کم‌کاری تیروئید شما به خوبی کنترل‌شده باشد، استرس زیاد باعث می‌شود بدن آدرنالین و کورتیزول ترشح کند. این هورمون‌ها قادرند شما را مضطرب کنند.

۳) تحرک داشته باشید

ورزش می‌تواند به کنترل بسیاری از عوارض جانبی کم‌کاری تیروئید از جمله: بد خلقی، کاهش انرژی و افزایش وزن کمک کند. فعالیت بدنی باعث افزایش فعالیت شیمیایی مغز و ترشح هورمون‌هایی می‌شود که انرژی و خلق و خو را بهبود می‌بخشند. حتی دو ساعت ورزش در طول هفته برای تقویت انرژی و خلق و خوی افراد مبتلا به بیماری کم‌کاری تیروئید کافی است.

۴) رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

تغذیه مناسب و متعادل می‌تواند کنترل علائم کم‌کاری تیروئید را آسان‌تر کند. بدین منظور سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم (مانند روغن زیتون و آجیل) را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و مصرف قند و چربی اشباع‌شده را کاهش دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش و سلامتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو