اینفوگرافیک: جنگ انسان‌ها را افسرده می‌کند؛ افسرده‌ترین کشورهای جهان کدامند؟


اینفوگرافیک: جنگ انسان‌ها را افسرده می‌کند؛ افسرده‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

ایتنا - در حالیکه مردم جهان تصور می‌کردند با رهایی از اپیدمی کرونا روزهای خوبی در انتظار آن‌هاست، جنگ، تورم و شرایط نابسامان جهان چیزی جز افسردگی و بدحالی برای آن‌ها نداشت.


مدت زیادی از شکست بیماری کرونا و کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این اپیدمی وحشتناک نگذشته که مردم جهان درگیر مسائل تازه‌ای شده‌اند که افسردگی را در برخی نقاط نسبت به گذشته چند برابر کرده است.

عواملی از قبیل جنگ و مسائل داخلی و خارجی کشورها، تورم و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشت مردم و همچنین گرمای زمین و شرایط بغرنج آب و هوای جهانی که آینده‌ای تاریک را برای جهان رقم خواهد زد، باعث شده تا شادترین کشورها هم با افسردگی مواجه شوند.

اما این وضعیت در برخی کشورها نظیر اوکراین که بیش از یک سال است که مردم این کشور درگیر جنگ با روسیه هستند را با افسردگی حاد روبرو کرده و مردم اوکراین را به افسرده‌ترین مردم دنیا تبدیل کرده است.

با اینکه آمریکا همواره به عنوان قدرت اول جهان شناخته می‌شود اما این روزها پس از اوکراین جنگ‌زده، رتبه دوم افسرده‌ترین کشورهای جهان را در اختیار دارد.

استرالیایی‌ها در رتبه سوم قرار گرفته‌اند و کشورهای استونی و برزیل با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی داخلی‌شان، جایگاه چهارم و پنجم را کسب کرده‌اند.

لیتوانی، فنلاند، پرتغال، بلاروس و یونان نیز در رتبه‌های ششم تا دهم فهرست افسرده‌ترین کشورهای سال ۲۰۲۴ ایستادند. این درحالیست که کشوری مثل فنلاند در چند سال گذشته همراه دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی نظیر دانمارک و نروژ ازجمله شادترین مردم دنیا را داشتند.
اینفوگرافیک: جنگ انسان‌ها را افسرده می‌کند؛ افسرده‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید