روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد


روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد

سیستم خودکار هدف‌یابی «ینی‌سی» و سیستم راداری «والدای» با هدف مقابله با تهدیدات پهپادی و موشک‌های دوربرد اوکراین به پدافند روسیه اضافه شدند. 

به گزارش خبرآنلاین، سیستم هدف‌یابی خودکار «ینی‌سی»‌ به پدافند هوایی اس ۴۰۰ ملحق می‌شود که برای مقابله با موشک‌های دوربرد کاربرد دارد و رادار پیشرفته «والدای» برای تشخیص و مقابله با پهپادها توسعه داده شده است.

بیشتر اطلاعات درباره این دو سیستم پدافندی جدید محرمانه است اما بر اساس گزارش رسانه‌های روسی سامانه «ینی‌سی» در حقیقت بخشی از پدافند اس ۵۰۰ است که اکنون می‌تواند قابلیت‌های اس ۴۰۰ را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد

این سامانه توانایی تشخیص و مقابله با اهداف در فاصله ۶۰۰ کیلومتر و در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتر را دارد. این سامانه اهداف آیرودینامیک و موشک‌های بالستیک را به دام می‌اندازد.

«ینی‌سی» در شکل عملیاتی کنترل موشک‌های پدافندی را به دست می‌گیرد و به شکل دقیق به سمت هدف هدایت می‌کند. ادعاهای تایید نشده‌ای درباره توانایی رهگیری پرتابه‌های هایپرسونیک توسط این سامانه نیز مطرح شده است.

سیستم راداری «والدای» نیز برای رهگیری اهداف با سطح مقطع راداری بسیار کم طراحی شده است. «والدای» می‌تواند پهپادهای کوچک را شناسایی و دیگر پرنده‌ها کوچک تفکیک کند. توانایی تفکیک رادار برای مقابله موثر با تهدیدات پهپادی حیاتی است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882990

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی