پایان بورس امروز 21 اسفند 1402 / خودرو بازار سهام را از سقوط نجات داد


پایان بورس امروز 21 اسفند 1402 / خودرو بازار سهام را از سقوط نجات داد

پایان بورس امروز در حالی رقم خورد که شاخص کل، مثبت خفیفی خورد و شاخص هم‌وزن نزولی شد. با این حال حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به دو روز گذشته که بازار با حاشیه‌های قطعی سامانه معاملاتی فرابورس روبرو بود، افزایش داشت. امروز خودرویی‌ها نجات‌دهنده ظاهر شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران در آخرین روزهای معاملاتی سال 1402 روندی نوسانی را طی می‌کند. یک روز افزایشی است و روز دیگر کاهشی، شاخص‌های کل و هم‌وزن هم عموما در دو روند متضاد حرکت می‌کنند. سرگیجه بازار سهام به‌ویژه طی دو روز گذشته با قطعی سامانه معاملاتی فرابورس بیشتر هم شده است. اگرچه این سامانه بالاخره به چرخه برگشت اما بی‌توجهی و جبران نشدن عدم‌النفع سهامداران طی زمان قطعی سامانه، اندک اعتماد به بازار سرمایه و متولیان آن را هم از بین برده است.

به هر روی اما امروز حجم و ارزش معاملات خرد افزایش یافت اما 63 درصد از نمادهای بازار منفی بودند و شاخص‌های هم‌وزن و فرابورس قرمز شدند. با این حال، گروه خودرو امروز قوی ظاهر و یکپارچه سبز بود.

پایان بورس امروز 21 اسفند 1402 / خودرو بازار سهام را از سقوط نجات داد

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با رشد 1350 واحدی، 0.06 درصد بالا رفت و به سطح دو میلیون و 161 هزار و 575 واحد رسید. شاخص هم‌وزن اما امروز 938 واحد افت کرد و با 0.13 درصد کاهش به سطح 737 هزار و 861 واحد رسید.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم و ارزش معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ با رشد روبرو بود؛ به این ترتیب، حجم معاملات خرد تا لحظه تنظیم این گزارش به 12 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم رسیده است که با ارزش 6 هزار و 397 میلیارد تومان معامله شده است.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام خرد امروز مثبت شد و تا این لحظه به 162 میلیارد تومان رسیده است. با این حال، صندوق‌های درآمد ثابت امروز 700 میلیارد تومان پول حقیقی از دست دادند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان