تعطیلی مدارس برای عید نوروز سال 1403، از چه زمانی؟


 تعطیلی مدارس برای عید نوروز سال 1403، از چه زمانی؟

احتمال دارد روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه روز پایانی مدارس باشد. اما هنوز ابلاغیه ای از آموزش و پرورش در این مورد دریافت نشده است.

طبق روال هر سال، مدارس تا روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ادامه دارد و مدارس تا آن تاریخ دایر می باشد و فعالیت آموزشی به هیچ عنوان تاخیر یا تعطیل نمی شود. و تعطیلی زودتر از موعد آن در ماه اسفند در دستور کار وزارت آموزش و پروش نیست.

ولی خانواده ها اکثرا چند روز زودتر از روزهای آخر ماه اسفند خودشان تعطیلی را رسما آغاز می‌کنند و به استقبال عید نوروز ۱۴۰۳ می روند.

وقتی نگاهی به تقویم سال ۱۴۰۲ و ماه پایانی آن می اندازیم می بینیم که روزهای ۲۶ اسفند و ۲۷ اسفند و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ که به احتمال زیاد اکثر دانش آموزان این ۳ روز را خودشان تعطیل خواهند کرد.

از آن طرف هم روز چهارشنبه ۲۳ اسفند به نظر می رسد برای بعضی از خانواده‌ها روز پایانی تحصیلی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

مدارس تا ۲۸ اسفند فعالیت می‌کنند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست امروز با بیان اینکه مدارس کشور تا ۲۸ اسفند به فعالیت خود ادامه می‌دهند و معلمان باید در مدارس حضور داشته باشند گفت امسال مانند سال‌های گذشته پیک نوروزی نداریم و هیچ تکلیفی بگونه یکسان از ستاد به مدارس ابلاغ نمی‌شود و مدارس می‌توانند بجای تکالیف نوشتاری تکالیف مهارتی را جایگزین کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون استخدام آموزگاری گفت: نتایج اولیه آزمون بین ۱۴ تا ۲۰ فروردین اعلام و تا ۲۸ اردیبهشت مرحله ارزیابی تکمیلی هم تمام می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ حمید طریفی در نشست امروز با بیان اینکه مدارس کشور تا ۲۸ اسفند به فعالیت خود ادامه می‌دهند و معلمان باید در مدارس حضور داشته باشند گفت امسال مانند سال‌های گذشته پیک نوروزی نداریم و هیچ تکلیفی بگونه یکسان از ستاد به مدارس ابلاغ نمی‌شود و مدارس می‌توانند بجای تکالیف نوشتاری تکالیف مهارتی را جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه ما معاونت ابتدایی را نظام آموزش ابتدایی می‌بینیم که ماموریت آن ارتقای نظام علم و فناوری در کشور است، گفت: جایگاه، اهمیت، ضرورت و توجه به این نظام را باید احیا کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک برنامه تحولی اساسی را با همکاری سایر معاونت‌ها دنبال خواهیم کرد، افزود: نگاه ما یک نگاه سیستمی است تا عناصر و ذی‌نفعان را در محیط پیرامون نظام آموزشی کشور درگیر کنیم.

طریفی در موضوع بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوای را از جمله موضوعاتی دانست که دستگاه‌های دیگر برای رفع آن باید همکاری کنند.

معاون آموزش ابتدایی افزود: سه حوزه را به عنوان موضوع فعالیت تعیین شده که شامل موضوعات کارکردی و مهارتی است و مدارس و معلمان ما می‌توانند بجای تکالیف نوشتاری از این فعالیت‌ها استفاده کنند.

 تعطیلی مدارس برای عید نوروز سال 1403، از چه زمانی؟

طریفی گفت: فرصت‌های متنوع یادگیری یکی از موضوعاتی است که ذیل آن همراستا با ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان می‌توانند در قالب متن یا ویدئو تولید محتوای خود را برای مدارس ارسال کنند. ممکن است دانش‌آموزان در مراسم‌های ماه رمضان شرکت کنند، یا یک فعالیت ورزشی و ... انجام می‌دهند که خود به عنوان فعالیت مهارتی به شمار می‌رود.

وی نوروز و داستان را موضوع دوم عنوان کرد که طی آن دانش‌آموزان می‌توانند داستان‌خوانی و داستان‌گویی کنند.

معاون آموزش ابتدایی موضوع سوم را که به عنوان فعالیت نوروزی به شمار می‌رود را دوستی با محیط زیست نام دارد نام برد که در همین راستا دانش آموزان فعالیت‌های زیست‌محیطی را می‌توانند به مدارس ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید