هند آزمایش کرد / یک موشک با قابلیت حمل چندین کلاهک


هند آزمایش کرد / یک موشک با قابلیت حمل چندین کلاهک

اقتصادنیوز: نخست وزیر هند اعلام کرد که این کشور اولین آزمایش یک موشک ساخت داخل با قابلیت حمل چندین کلاهک را با موفقیت انجام داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور اولین آزمایش یک موشک ساخت داخل با قابلیت حمل چندین کلاهک را با موفقیت انجام داده است.

آسوشیتد پرس گزارش داد، مودی در پیامی در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: این موشک به چندین کلاهک جنگی با قابلیت چندبار هدف گیری مجهز است.

هند از دهه ۱۹۹۰ با افزایش رقابت راهبردی با چین، سیستم های موشکی میان برد و دوربرد خود را توسعه داده است.

خبر مرتبط
اعتراف اسرائیل به قدرت موشکی حماس

منابع خبری اسرائیلی اعلام کردند که حماس همچنان قادر به شلیک موشک به فلسطین اشغالی است.

در سال ۲۰۲۱، هند با موفقیت موشک بالستیک قاره پیمای آگنی ۵ با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد.

این موشک با برد ۵ هزار کیلومتر یک توانایی بازدارندگی مهم برای دهلی نو محسوب می شود. موشک‌های آگنی، موشک‌های بالستیک سطح به سطح با برد بالا هستند.

وزارت دفاع هند در بیانیه ای اعلام کرد که آگنی-۵ از یک موتور سوخت جامد سه مرحله ای استفاده می کند و قادر است اهدافی را در بردهای تا ۵۰۰۰ کیلومتر با درجه دقت بسیار بالایی هدف قرار دهد. آزمایش موفقیت آمیز آگنی-۵ مطابق با سیاست هند برای داشتن «حداقل بازدارندگی معتبر» است که زیربنای تعهد به «عدم استفاده اولیه» است.

بر اساس قانون اساسی هند، این کشور پایبند به قانونی است که هیچ گاه اولین موشک را شلیک نکند اما اگر حمله‌ای از سوی دشمن صورت بگیرد، می‌تواند با همه توان نظامی خود پاسخ بدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان