درگیری لفظی اعضای شورای شهر تهران بر سر استیضاح زاکانی !


درگیری لفظی اعضای شورای شهر تهران بر سر استیضاح زاکانی !

به گزارش رکنا، احمد صادقی؛ عضو شورای شهر تهران در جریان دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در مدیریت شهری ششم کارنامه خوبی در حال ثبت شدن است، اظهار کرد: هر چند...

به گزارش رکنا، احمد صادقی؛ عضو شورای شهر تهران در جریان دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در مدیریت شهری ششم کارنامه خوبی در حال ثبت شدن است، اظهار کرد: هر چند برخی‌ها نمی‌خواهند این موفقیت‌ها را ببینند؛ اما شواهد حاکی از آن است که اتفاقات خوبی در شهر تهران رخ داده است.

وی افزود: پروژه‌هایی که از گذشته مغفول و بر زمین مانده بود در این دوره مورد توجه و بهره‌برداری قرار گرفت، همچنین شاهد انعقاد خرید تاکسی های برقی و واگن‌های جدید بودیم، علاوه بر اینکه میزان آسفالت ریزی در این دوره رکوردشکنی کرده است.

صادقی گفت: در حوزه‌های دیگر از جمله رفاه پرسنل و توسعه پروژه‌های کوچک مقیاس در شهر تهران رخ داده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در کنار همه این موارد باید تذکری در خصوص عدم بارگذاری تمام اطلاعات در سامانه "شفافیت" اشاره کنم که امیدوارم شهرداری تمامی اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کند.

زهرا شمس‌احسان؛ عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مساعدت شورا و توجه مدیریت شهری در رابطه با سازمان ورزش گفت: در این ارتباط اتفاقات خوبی رخ داده به طوری که 62 مجموعه ورزشی که پیش از این و در دوره گذشته به دلیل کرونا و فرسودگی از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده بود به چرخه خدمت بازگشت.

وی گفت: همچنین 37 مجموعه ورزشی با اولویت فرامنطقه‌ای در اختیار سازمان ورزش است که این مجموعه‌ها باید به اولویت در اختیار مناطق قرار بگیرد تا در تابستان شاهد حضور جوانان، نوجوانان در این مراکز باشیم.

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز اظهار کرد: امیدواریم سال 1403، سال تغییرات خوش و بزرگی برای مردم تهران باشد. گاهی وقت‌ها جابجایی‌ها باعث خوشحالی مردم می‌شود که امیدواریم در سال اینده نیز این اتفاق برای مردم تهران بیفتد.

وی گفت: تذکر امروز من مربوط به ناکارآمدی شهرداری تهران در حوزه نگهداشت پل‌های عابر مکانیزه در سطح پایتخت است که البته باید به این موضوع اشاره کنم که برخی از دوستان در شورا از تذکرات اینچنینی ناراحت می‌شوند! اما باید به این تذکرات توجه شود.

اقراریان ادامه داد: در سال سوم فعالیت شورای شهر تهران هستیم و همچنان تذکرات اعضا مورد توجه شهردار تهران قرار نمی‌گیرد و این مسئله مورد انتقاد ما است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: پل مکانیزه عابر پیاده در محدوده بیمارستان ولی‌عصر(عج) مدتی است که خراب بوده و همین امر مشکلات عدیده‌ای برای افراد به‌ویژه افراد مسن و بیمار ایجاد کرده است و جالب است که هر دو آسانسور اطراف این پل نیز خراب است و شهروندان نسبت به این موضوع گلایه‌های بسیاری دارند.

وی با انتقاد از مدیران و معاونین شهرداری تهران گفت: ظاهرا آقایان باقری و متولیان تذکرات اعضا را به آقای زاکانی منتقل نمی‌کنند و ظاهرا آقای شهردار تهران در یک دنیای دیگری زندگی می‌کند و امیدوارم آقای شهردار در دنیای فعلی زندگی کند و واقعیت‌های تهران را ببیند.

اقراریان ادامه داد: یادمان نرفته که آقای شهردار تهران در صحن شورا حاضر و اعلام کرد که تا پایان سال 1402، 2500 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد و اینک که به روزهای پایانی سال رسیده‌ایم، کمتر از هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود که آقای شهردار تهران، قبل از اعلام چنین آمارهایی با کسانی که سابقه مسئولیت در حوزه مدیریت شهری داشته‌اند مشورت بکند و از مشورت آنها بهره ببرد.

اقراریان گفت: در صحن شورا کسانی هستند که وقتی آقای زاکانی صحبت می‌کند از وی دفاع می‌کنند اما بنده پشت همین تریبون اعلام می‌کنم که جزو منتقدین آقای شهردار تهران هستم و به وظیفه نمایندگی خود عمل می‌کنم. ما برای تغییرات در شهر تهران نیاز به همکاری جمع مشخصی از اعضای شورا داریم. چنانچه تعداد مشخصی از اعضا نسبت به عملکرد شهردار اعتراض داشته باشند، ابتدا باید به صورت روشن از مسیر رئیس شورا به شهردار تذکر دهند و در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، استیضاح مطرح می شود. سه سال فرصت دادن به شهردار برای کارآموزی و آشنایی با مسائل شهر کفایت می کند و سال ۱۴۰۳ زمانی است که یا باید به وعده ها عمل شود و یا باید تصمیم دیگری گرفت.

وی با اشاره به اینکه نسبت به عملکرد شهردار تهران اعتراض داریم، گفت: البته نحوه اعتراض به چند شکل است؛ اول اینکه ما تذکرات خود را به شهردار تهران اعلام می‌کنیم و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز مسئولیت دارد این اعتراضات و تذکرات را به شهردار تهران منتقل کند اما ظاهرا این اتفاق در یک چرخه معیوب انجام می‌شود و انتظار داریم آقای چمران ؛ رئیس شورای شهر تهران در جلساتی که با شهردار تهران دارد دغدغه‌ها و تذکرات اعضای شورا را به آقای زاکانی منتقل کند.

اقراریان ادامه داد: در ادامه چنانچه این تذکرات اعمال نشود، ما فرآیند استیضاح را خواهیم داشت و 3 سال فرصت برای آقای زاکانی در شهرداری تهران زمان کمی نیست و ان‌شاءالله سال 1403 شاهد عملیاتی شدن وعده‌های شهردار تهران باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که شهردار تهران هر چه سریع‌تر به وعده‌های خود عمل کند. شهردار تهران همانطور که در شورا طرفداران پر و پا قرص دارد منتقدینی نیز دارد که بنده با افتخار از منتقدین هستم.

میثم مظفر؛ دیگر عضو شورای شهر تهران در واکنش و اعتراض صحبت‌های اقراریان گفت: آقای اقراریان! شما 8 دقیقه تذکر دادید و این در حالی است که زمان ارائه تذکر 3 دقیقه است.

وی خطاب به اقراریان گفت: شما برای تفریح به شورا می‌آیید و می‌روید.

مهدی اقراریان در پاسخ به تذکر میثم مظفر گفت: همانطور که شما آقای زاکانی را دوست دارید و حق دوست داشتن ایشان را دارید، ما نیز حق داریم که از ایشان انتقاد کنیم.


درگیری لفظی اعضای شورای شهر تهران بر سر استیضاح زاکانی !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...