گفتگو با مهندس سیامک سلطانیان در مورد طرح ملی انتقال آب دریای عمان به اصفهان


گفتگو با مهندس سیامک سلطانیان در مورد طرح ملی انتقال آب دریای عمان به اصفهان

این بار عزم راسخی برای اجرای این طرح ملی وجود دارد و کار به شرکت ایران آروین، برترین پیمانکار صنعت نفت و گاز سپرده شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با مهندس سیامک سلطانیان در مورد طرح ملی...

این بار عزم راسخی برای اجرای این طرح ملی وجود دارد و کار به شرکت ایران آروین، برترین پیمانکار صنعت نفت و گاز سپرده شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با مهندس سیامک سلطانیان در مورد طرح ملی انتقال آب دریای عمان گفتگو نماییم که مشروح این گفتگو در این بخش آورده شده است.

در همان ابتدای گفتگو، جناب مهندس سیامک سلطانیان گفتند: شرکت ایران آروین در روند روبه‌رشد خود اینک گام نوینی برای آبادانی کشور عزیزمان برداشته است. این شرکت سال‌های متمادی در صنعت نفت و گاز حضور داشته است و حال همکاری در طرح ملی انتقال آب دریای عمان، برای انتقال آب پایدار به صنایع اصفهان، دستاورد جدید شرکت ایران آروین است.

ایشان اضافه کردند: مسیر این خط لوله آب که به طول ۹۲۰ کیلومتر است، از منطقه سیریک استان‌ هرمزگان آغاز شده و از کرمان و یزد گذشته و به اصفهان می‌رسد. شرکت ایران آروین اجرای قطعه ۱۶۸ کیلومتری از آن را در استان یزد و اصفهان بر عهده دارد و انجام این پروژه در زمستان ۱۴۰۱ آغاز شد. به‌کارگیری و اشتغال زایی حداقل هشتصد نفر اعم از مدیر، کارشناس، مهندس، اداری، کارگر و دیگر نیروهای انسانی، در این پروژه از دستاوردهای شرکت ایران آروین است.

خاک منطقه از جنس سنگی است که برای حفاری از بیل های بالای ۳۰۰ اسب بخار و پیکور استفاده شد. این خط لوله آب، به قطر ۷۸ اینچ و ظرفیت انتقال ۶.۴ (شش و چهاردهم) مترمکعب بر ثانیه است. میزان حجم آب انتقالی دویست میلیون مترمکعب در سال است که برای توسعه کشور عزیزمان بسیار مؤثر خواهد بود.

گفتگو با مهندس سیامک سلطانیان در مورد طرح ملی انتقال آب دریای عمان به اصفهان

جناب مهندس سلطانیان ادامه دادند: قرارداد این پروژه به‌صورت PC است و شرکت آب صفه به عنوان کارفرمای این پروژه محسوب می‌شود. طرح اجرایی مدنظر شامل دو بخش اصلی اجرای خط لوله و شیرآلات است. این پروژه شامل بخش‌های حفاری کانال، ریسه‌گذاری لوله‌ها و جوشکاری بوده و دارای 330 حوضچه آب و هوا است که تمامی این اقدامات توسط تیم فنی و مهندسی ایران آروین صورت می‌گیرد.

این پروژه نقش بسزایی در توسعه صنعت فولاد ایران خواهد داشت و ایران آروین با اتکا به نیروی انسانی متخصص و تجهیزات خود، تلاش می‌کند نقش موثری در صنعت فولاد ایران داشته باشد.

در آخر مهندس سیامک سلطانیان اشاره کردند: پروژه طرح ملی انتقال آب دریای عمان، یکی از دستاوردهای بزرگ ایران آروین برای آبادانی ایران عزیز بوده و مجموعه ما افتخار می‌کند که بخشی از این پروژه بزرگ ملی است.


گفتگو با مهندس سیامک سلطانیان در مورد طرح ملی انتقال آب دریای عمان به اصفهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !