پوتین توضیح داد روسیه با چه کسی راحت تر به توافق می رسد


پوتین توضیح داد روسیه با چه کسی راحت تر به توافق می رسد

رئیس جمهور روسیه گفت: "مذاکره با کسانی که "بینی شان در کوکائین" است، راحت تر از افراد باهوش و خطرناکی است که بر آگاهی جامعه تأثیر می گذارند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصحبه با دمیتری کیسیلوف رئیس خبرگزاری راسیا سیودنیا گفت: "کسانی که باهوش تر هستند شروع به فکر کردن کردند که لازم است نوعی استراتژی در قبال روسیه تغییر کند. در آن زمان بود که ایده‌هایی در مورد از سرگیری روند مذاکرات، یافتن راهی برای پایان دادن به این درگیری و جستجوی اینکه منافع واقعی روسیه در کجا نهفته است، مطرح شد. اتفاقاً اینها افراد خطرناکی هستند."
به گفته او، مبارزه با افرادی که با چنین اصول پایه ای هدایت می شوند آسان تر است.
وی گفت: "یادتان هست در روسیه چه می گفتند؟ برای برخی، شادی در سطح روزمره عبارت بود از: "غذا، مستی و تنباکو در بینی". با چنین افرادی همه چیز راحت تر است. "
رهبر روسیه ادامه داد: "الان بینی شما در کوکائین است، درست است؟ مهم نیست، فرقی ندارد، با اینها راحت تر است. اما با افراد باهوش این کار دشوارتر است، آنها خطرناک تر هستند، زیرا آنها بر آگاهی جامعه از جمله آگاهی ما تأثیر می گذارند."
مسکو بارها اعلام کرده است که آماده مذاکرات برای پایان دادن به درگیری در اوکراین است، اما کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه است؛ و در حال حاضر این موضوع تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است.
همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه واقعیت های جدید در نظر گرفته شده و همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد. پوتین بعداً خاطرنشان کرد که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، نیازی به ژست‌های نمایشی نیست؛ فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، اما با رعایت ضمانت‌های امنیتی روسیه.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پوتین: روسیه قصد تصرف «خارکیف» را ندارد