کفش 30 درصد از پارسال گران‌تر است


کفش 30 درصد از پارسال گران‌تر است

رئیس اتحادیه کفاشان تهران از کاهش 25 درصدی تقاضا و افزایش 30 درصدی قیمت‌ها در بازار شب عید کفش در تهران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان تهران وضعیت بازار شب عید کفش را در تهران تشریح کرد و گفت: تورم شدید و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تحرکی که تولیدکنندگان و فروشندگان فعال در این صنف انتظار داشتند هنوز دیده نشود و تقاضا برای انواع کفش در شب عید امسال نسبت به شب عید سال گذشته ضعیف‌تر است.

وی افزود: تقاضا در شب عید امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط 25 درصد کمتر شده با این حال امیدواریم روزهای آخر سال تحرک موردانتظار در بازار ایجاد شود، تجربه نشان داده که در روزهای پایانی سال خرید بیشتر می‌شود.

شجری ادامه داد: در ایران تولید کفش از تقاضا بیشتر است و اگر دو برابر جمعیت کنونی تهران متقاضی خرید کفش از این شهر باشد بازار با کمبود عرضه رو‌به‌رو نمی‌شود، به همین دلیل بازار کشش افزایش بی‌رویه قیمت را ندارد و گرانی بی‌رویه برای هر فروشنده‌ای می‌تواند به معنای از دست دادن مشتری باشد.

رئیس اتحادیه کفاشان تهران اظهار کرد: هزینه تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و این سبب افزایش 30 درصدی قیمت انواع کفش در بازار شده است با این حال درآمد مردم به این اندازه بیشتر نشده و این امر توان خرید مردم را پایین آورده است.

وی تصریح کرد: البته قیمت‌ها باید بیش‌تر از 30 درصد افزایش پیدا می‌کرد اما فروشندگان می‌دانستند که بازار تحمل افزایش بیش از 30 درصد را ندارد و افزایش قیمت بیش از این میزان به دفع مشتری از بازار می‌انجامید.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا