توصیه پارلمان اروپا به ارمنستان: درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را بررسی کنید


توصیه پارلمان اروپا به ارمنستان: درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را بررسی کنید

پارلمان اروپا از ارمنستان دعوت کرد تا درخواست عضویت در اتحادیه را اروپا بررسی کند.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای پارلمان اروپا روز چهارشنبه قطعنامه ای را تصویب کردند که در آن خواستار تقویت روابط اتحادیه اروپا با ارمنستان شدند و همچنین از ارمنستان دعوت کردند که درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را بررسی کند.
در این سند آمده است: اتحادیه اروپا بر این باور است که اگر ارمنستان علاقه مند به درخواست نامزدی اتحادیه اروپا باشد و به مسیر اصلاحات مداوم ادامه دهد تا دموکراسی خود را تقویت می کند، این می تواند راه را برای تحول در روابط اتحادیه اروپا و ارمنستان هموار کند.
نمایندگان همچنین تاکید کردند که کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا باید فعالانه از تمایل ارمنستان برای گسترش همکاری با اتحادیه اروپا نه تنها در زمینه مشارکت اقتصادی، بلکه در زمینه گفتگوی سیاسی و تماس های مردمی و همکاری های امنیتی حمایت کنند.

اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد که "تأثیر روسیه بر اقتصاد ارمنستان همچنان قابل توجه است" و از ایروان خواست تا "در مورد دور زدن احتمالی تحریم ها هوشیار باشد." نمایندگان همچنین قول دادند که اگر به گفته آنها، روسیه سعی کند "ارمنستان را به دلیل انتخاب‌های سیاسی و استراتژیک مستقلش مجازات کند"، اتحادیه اروپا برای "کاهش پیامدهای منفی" به ارمنستان کمک خواهد کرد.

در پایان ماه فوریه، آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد آمادگی ایروان برای تعمیق روابط با اتحادیه اروپا و کسب وضعیت نامزدی برای پیوستن به اتحادیه اروپا، گفت که این کشور در مسیر حرکت به سمت اتحادیه اروپا حرکت خواهد کرد. جهتی که حداکثر امنیت را برای آن فراهم کند. دیرتر، آرارات میرزویان، رئیس وزارت امور خارجه ارمنستان، در ماه مارس، در مصاحبه با شرکت تلویزیونی TRT World ترکیه گفت که ایده پیوستن به اتحادیه اروپا از جمله موضوعاتی است که ارمنستان به طور فعال مورد بحث قرار گرفته است.
نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، مستقیماً اعلام کرد که در صورتی که این سازمان به سؤالات مطرح شده از سوی ایروان در مورد قلمرو حاکمیتی این کشور پاسخ ندهد، ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی خارج خواهد شد. در این زمینه، پارلمان اروپا روز چهارشنبه، 13 مارس، از اتحادیه اروپا خواست تا همکاری با ارمنستان در زمینه دفاع و امنیت را افزایش دهد.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وزارت امور خارجه روسیه اظهارات رهبری ارمنستان در رابطه با سازمان پیمان امنیت جمعی را یک لفاظی توهین آمیز و اولتیماتوم می داند، در حالی که مسکو حق حاکمیت هر کشور را برای انتخاب اتحاد خود زیر سوال نمی برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک