تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را برداشتند، مردم را گروگان گرفتند!


 تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را  برداشتند، مردم را گروگان گرفتند!

این روزها تاکسی‌های اینترنتی با افزایش قیمت‌های نجومی، چالش‌هایی میان شهروندان ایجاد کرده‌اند که منجر به سردرگمی مسافران برای رسیدن به مقصد شده است.

یکی از اهداف راه اندازی استارتاپ ها بهبود و ساده تر کردن روند زندگی مردم است و قرار بود باری از روی دوش مردم بردارند. تاکسی های اینترنتی که بر پایه استارتاپ ها در ایران فعالیت می کنند این روزها تبدیل به بحث داغی بین مسئولان، رانندگان و مسافران شده است.

پشت پرده یک معضل

مدتی بعد از راه اندازی اسنپ، گزینه «عجله دارم» با افزایش 20 درصدی کرایه به این تاکسی ها اضافه شد تا مردم در صورت عجله داشتن، گزینه عجله دارم را استفاده کنند.

با این حال بعد از گذشت مدتی، این گزینه تبدیل به یک معضل برای مسافران شد و با ورود سازمان تعزیرات، تاکسی های های اینترنتی مکلف به حذف این گزینه از روی استارتاپ خود شدند.

اما موضوع به اینجا ختم نشد و چنین به نظر می رسد تاکسی های اینترنتی به جبران حذف گزینه عجله دارم، روی قیمت نهایی کرایه ها کشیده اند و صدای مسافران را به عرش رسانده اند. موضوعی که یکی از کاربران تاکسی های اینترنتی هم به آن اشاره داشتند.

چالش تاکسی های اینترنتی در روز چهارشنبه سوری

اوج ساز ناکوک تاکسی های اینترنتی در تهران عصر روز گذشته و مصادف با چهارشنبه سوری و اولین روز از ماه مبارک رمضان دیده شد. کرایه های نجومی تاکسی های اینترنتی، مسافران را در گوشه خیابان نگه داشته بود و حتی بیشتر تاکسی های اینترنتی با وجود کرایه های گران، حاضر به قبول مسافر نبودند.

بر اساس گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران دیروز گفته بود: تاکسی‌های اینترنتی از یک خلاء قانونی و برداشت ناصحیح قانونی استفاده می‌کنند. به همین دلیل کمتر پاسخگو هستند. در حال رفع و رجوع هستیم که شرکت تاکسیرانی اشراف خوبی بر این موضوع داشته باشد تا اجحافی به مردم نشود.

ورود سازمان تعزیرات به ماجرای تاکسی های اینترنتی

طبق خبری که خبرگزاری مهر امروز منتشر کرده است، احمد اصانلو رییس سازمان تعزیرات حکومتی امروز در واکنش به تخلفات تاکسی های اینترنتی گفته است اگر گزارشی مبنی بر عدم خدمات دهی تاکسی های اینترنتی یا افزایش قیمت غیرمعمول هزینه ها پس از حذف گزینه عجله دارم دریافت کنیم حتما برخورد قاطع خواهیم کرد.

 تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را  برداشتند، مردم را گروگان گرفتند!

وی از اختصاص ۲ شعبه ویژه در تهران برای برخورد با تخلفات مربوط به تاکسی‌های اینترنتی خبر داد. پرونده‌های مربوط به این حوزه آنی و برخط رسیدگی می شود تا پلتفرم‌ها نتوانند با دور زدن قانون، زندگی مردم را که اکنون در بستر فضای مجازی شکل دیگری به خود گرفته است، به گروگان بگیرند.

همچنین از مردم خواسته شده اگر با این مسایل مواجه شدند با سامانه ۱۳۵ تماس و اعلام شکایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک