زبان‌گشایی اقلیت تحریمی علیه اکثریت قانونی!


زبان‌گشایی اقلیت تحریمی علیه اکثریت قانونی!

عمادالدین باقی، از دستگیرشدگان فتنه 88 و شاگرد مرحوم منتظری به تازگی در یادداشتی با عنوان "حاکمیت قسری" که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در طعنه به مشارکت 41 درصدی در انتخابات اخیر، گفته است:

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:"حکومت اقلیت بر اکثریت هم متزلزل است و با تفنگ و زندان هم نمی‌شود آن را ادامه داد. به قول فلاسفه، القسر لایدوم. (حرکت قسری به حرکت خلاف قواعد طبیعی گفته می‌شود مانند شیئی که برخلاف مسیر جاذبه پرتاب می‌شود و حرکتش دوام نمی‌آورد و اجبارا سقوط می‌کند). تجربه همه کشورها نشان می‌دهد حکومتی که مجبور باشد تمام قوایش را برای خنثی کردن اکثریت ناراضی بسیج کند، برآیند نیروها به جای اینکه پیش برنده باشد، صفر شده و اجازه توسعه به کشور را نخواهد داد. "[2]
* عمادالدین باقی یا خواب است و یا خود را در قبال این حقیقت به خواب زده که اکثریت یک کشور را با "آمار سینوسی یک انتخابات" نمی سنجند و بلکه برای فهم اکثریت بودگی یک ملت به "میزان استحکام قانون" می‌نگرند.
یعنی مادام که در کشوری قانون اجرا می شود و ضمانت های اجرایی لازم برای آن وجود دارد یعنی مردم به میثاق ملی یا همان قانون احترام می گذارند و حاکمیت بعنوان مجری قانون نیز مستظهر به حمایت اکثریت قاطع ملت است. چون توانایی اجرای قانون دارد.
از همین روست که می دانیم و می بینیم که مجلس یا هر نهاد انتخابی دیگر در نظام جمهوری اسلامی ایران با هر میزان مشارکتی در انتخابات پیرامونش اما به پشتوانه قانون تشکیل می شود و قوانینش نیز برای همه لازم الاتباع است.
پس از بیان این حقیقت باید دقت کرد که آقای باقی و دوستان ایشان طی 3 انتخابات اخیر علنا مرتکب "خیانت تحریم انتخابات" شده اند و هیچکس منکر اثرات سوء این خیانت نیست.
خیانتی که امروز شاهدیم حتی بصورت رسمی از سوی لیدر اصلاح طلبان هم اعلام می شود و متأسفانه برخوردی با آن نمی شود!
مشرق از چند سال پیش با رصد توطئه تحریم انتخابات؛ ضمن معرفی بانیان این توطئه به مردم کرارا بیان کرده بود که مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین کننده چیزی نیست و مادام که قانون در کشور جاری است یعنی حاکمیت دارای پشتوانه ای قاطع و اکثریتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی