مجازات مداخله‌های پزشکی غیرمجاز بازدارنده نیست


مجازات مداخله‌های پزشکی غیرمجاز بازدارنده نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به اینکه قانون درباره مداخله‌های پزشکی غیر مجاز اصلا بازدارنده نیست، گفت: در عین حالی که قوانین مربوط به مداخله‌های مجاز سخت‌تر می‌شود، قوانین مربوط به مداخله‌های غیرمجاز کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به اینکه قانون درباره مداخله‌های پزشکی غیر مجاز اصلا بازدارنده نیست، گفت: در عین حالی که قوانین مربوط به مداخله‌های مجاز سخت‌تر می‌شود، قوانین مربوط به مداخله‌های غیرمجاز کاهش یافته است.

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی درباره مداخله‌های پزشکی غیر مجاز گفت: در خصوص مداخله‌های پزشکی غیرمجاز ضعف قانون داریم و قانون اصلا بازدارنده نیست و از دستگاه قضا انتظار داریم به ما کمک کند تا قانون در این مورد بازدارنده شود.

وی ضمن اشاره به اینکه طی ۱۰۰ سال اخیر این قانون روز به روز خفیف‌تر و غیرموثرتر شده است، ادامه داد: در عین حال که قوانین مربوط به مداخله‌های مجاز سخت‌تر می‌شود، قوانین مربوط به مداخله‌های غیرمجاز کاهش یافته و در اقدامی عجیب از مجازات مداخله‌های غیر مجاز حبس زدایی و برای مداخله‌های مجاز حبس‌زایی شده است که قوه قضاییه در این مورد باید به ما کمک کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه هنگامی که پزشکی در کارش قصوری انجام می‌دهد، مجازات‌های مختلفی از جمله حبس، جریمه نقدی و محرومیت از مطب برایش در نظر گرفته می‌شود، افزود: این در حالی است که برای فردی که مداخله پزشکی غیرمجاز انجام داده نهایت ۵ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته می‌شود، برای مثال برای فرد غیرپزشکی که با تزریق موجب آسیب دیدن افراد شده جریمه پرداخت در نظر گرفته می‌شود، اما برای پزشک مجازات‌های مختلفی از جمله حبس اعمال می‌شود.

منبع : فارس
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو