هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در 21 استان


هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در 21 استان

سازمان هواشناسی با هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۲۱ استان از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و اعلام کرد:این سامانه اکثر مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در جنوب غرب،‌ برخی مناطق غرب و شمال غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و مناطقی از سواحل دریای خزر بارش برف، باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

فردا یکشنبه در برخی مناطق واقع در شرق و شمال شرق رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور بارش‌ها در نوار غربی،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و غرب سواحل دریای خزر آغاز می‌شود. شدت بارش‌های روز دوشنبه برای غرب و شمال خوزستان است.

سه‌شنبه ۲۹ اسفند بارش‌ها در نیمه غربی تشدید شده و مناطقی از جنوب کشور را فرا می‌گیرد. روز چهارشنبه سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق، تمام مناطق ایران را به‌جز جنوب و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

نوع مخاطره: بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر کولاک برف، احتمال بهمن.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۶: لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری.

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۸: غرب آذربایجان غربی.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۹: اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر و آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و پرهیز از انجام هرگونه عملیات کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان