ارتش آمریکا درباره حملات ارتش یمن در دریای سرخ بیانیه داد


ارتش آمریکا درباره حملات ارتش یمن در دریای سرخ بیانیه داد

اقتصادنیوز: ارتش آمریکا اعلام کرد ارتش یمن روز جمعه سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ پرتاب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعا کرد که ارتش یمن روز جمعه سه فروند موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ شلیک کرد، بدون اینکه آسیبی به کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا کشتی‌های تجاری وارد شود.

براساس گزارش الجزیره، این بیانیه آمریکا پس از آن است که شرکت امنیت دریایی انگلیس «آمبری» از هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل استان الحدیده در غرب یمن خبر داد.

شرکت امنیت دریایی بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه یک نفتکش حامل گاز مایع که با پرچم جزایر مارشال در حال تردد و عبور از سواحل بندر حدیده یمن بود در معرض ۲ انفجار در نزدیکی آن قرار گرفته در حالیکه سومین کشتی تجاری است که در چهل و هشت ساعت گذشته مورد حمله قرار می‌گیرد.

آمبری اظهار داشت که خدمه کشتی تا همین اواخر وابسته به ایالات متحده بودند.

خبر مرتبط
تکرار تراژدی یمن و افغانستان/ سرنوشت تلخ کابل در انتظار هائیتی؟

اقتصادنیوز: هائیتی امروز درگیر بحرانی جدی است؛ تا جایی که برخی ناظران می گویند که این کشور آفریقایی در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است. در همین راستا گروهی می گویند که ایالات متحده نباید اشتباهاتی که در یمن و افغانستان رخ داد را تکرار کند.

اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا نیز اعلام کرد که کاپیتان یک کشتی تجاری واقع در منطقه مشابهی از وقوع انفجار در فاصله سمت راست کشتی خبر داد.

رویترز بلافاصله نتوانست تایید کند که آیا همان کشتی در هر ۲ حادثه هدف قرار گرفته بوده است یا خیر.

خبر مرتبط
حمله موشکی جدید به یک نفتکش در الحدیده یمن

اقتصادنیوز : منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (جمعه) از هدف قرار گرفتن یک نفتکش در دریای سرخ خبر دادند.

اواخر روز پنجشنبه نیز ارتش آمریکا اعلام کرد که ارتش یمن ۲ موشک بالستیک ضد کشتی از یمن به سمت خلیج عدن و ۲ موشک به سمت دریای سرخ شلیک کردند، اما گزارشی مبنی بر تلفات یا خسارت به کشتی‌های آمریکایی یا ائتلاف گزارش نکرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در این رابطه ادعا کرد که ۹ موشک ضد کشتی و ۲ پهپاد را در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن منهدم کرده است.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن روز جمعه نیز اعلام کرد که یک کشتی صهیونیستی و یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار گرفتند. او در یک سخنرانی در جمع تظاهرکنندگان در صنعا گفت که دامنه عملیات دریایی به اقیانوس هند که در آن سه کشتی اسرائیلی و آمریکایی هدف قرار گرفتند، گسترش یافته است و به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل هشدار داد که از دماغه امید عبور نکنند.

ارتش یمن از اواسط نوامبر بارها پهپادها و موشک‌ها را به سمت کشتی‌های تجاری وابسته به اشغالگران اسرائیلی و آمریکایی در دریای سرخ پرتاب کرده و این حملات را در همبستگی با فلسطینی‌ها علیه جنگ اشغالگران در غزه انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا