سناریوهای بد اسرائیل برای غزه/هراس رژیم صهیونیستی از قدرت حماس


سناریوهای بد اسرائیل برای غزه/هراس رژیم صهیونیستی از قدرت حماس

اقتصادنیوز: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به چهار گزینه «بد» برای حماس آینده غزه اشاره کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: برای آینده غزه چهار گزینه پیش‌رو داریم که همه آن‌ها«بد» هستند اما بدترین آن‌ها در قدرت ماندن حماس پس از پایان جنگ است.

به نقل از اسپوتنیک، وی افزود: دومین گزینه بد، مجبور شدن اسرائیل برای ایجاد حکومت نظامی در نوار غزه پس از پایان جنگ است زیرا این گزینه باعث می‌شود که نظامیان اسرائیلی زیادی کشته شوند، علاوه بر این منابع و امکانات نظامی گسترده تلف خواهد شد و سطح آمادگی ارتش در مرزهای شمالی و کرانه‌باختری پایین خواهد آمد.

گالانت ادامه داد: گزینه دیگری وجود دارد که بعید به نظر نمی‌رسد اما سطح بد بودن آن نسبت به دو گزینه قبل پایین‌تر است و آن بوجود آمدن هرج و مرج در نوار غره است که باعث می‌شود جامعه‌بین‌المللی منابع زیادی را در این راستا از دست بدهد.

خبر مرتبط
تهدید عجیب گالانت درباره لبنان/وزیر صهیونیست‌ها مورد تمسخر قرار گرفت

اقتصادنیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی تهدیدات مقامات رژیم اشغالگر درخصوص بازگرداندن لبنان به عصر حجر را به تمسخر گرفتند.

این وزیر صهیونیست گفت: اما چهارمین و آخرین گزینه که از نظر من سطح بد بودن آن نسبت به همه گزینه‌ها کم‌تر است، اداره نوار غزه توسط یک سازمان محلی دیگر به غیر از حماس است.

این اظهارات گالانت منجر به مشاجره در داخل کابینه امور سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی شد و یاریو لوین و میری ریگیف، وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به شدت از وی انتقاد و تاکید کردند: سناریوی آخر یا همان کمک از دولت فلسطین(تشکیلات خودگردان) و روی کار آمدن نیروهای محلی از نظر ما غیرقابل پذیرش است و در واقع تو با این اقدام بار دیگر دولت فلسطین را روی کار خواهی آورد.
یو آو گالانت در پاسخ به انتقاد این دو وزیر صهیونیست تاکید کرد: هر کس که «نه» می گوید بدون اینکه جایگزینی بیاورد باید سه گزینه دیگر را انتخاب کند، کسی که امروز در نبود تصمیم سیاسی ضرر می‌بیند سربازان ارتش هستند.

تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به باتلاقی برای این رژیم تبدیل شده و آن ها هیچ گزینه‌ای برای پساجنگ ندارند و همین امر منجر به اختلافات گسترده میان سران صهیونیست شده است.

نتانیاهو بارها اعلام کرده است که هدف از این جنگ نابودی جنبش حماس و آزادی اسرای موجود در غزه است که تاکنون جز کشتن زنان و کودکان نتوانسته است اهداف اعلامی خود را محقق کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)