انتقاد مسکو از واشنگتن/تلاش آمریکا برای تأثیرگذاری بر انتخابات روسیه


انتقاد مسکو از واشنگتن/تلاش آمریکا برای تأثیرگذاری بر انتخابات روسیه

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن با استفاده از اطلاعات نادرست و هکرها سعی دارد بر انتخابات روسیه تاثیر بگذارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یک مقام ارشد روسیه روز شنبه در سخنانی از تلاش واشنگتن برای تأثیرگذاری بر انتخابات این کشور انتقاد کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم شنبه شب گزارش داد که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: واشنگتن با استفاده از هر ابزاری مثل کمپین اطلاعات جعلی و گمراه کننده گرفته تا استخدام متخصصان و نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی و تخریب‌های سایبری برای ضربه زدن به روسیه استفاده می‌کند، ولی باید بدانند که هیچ چیزی به آنها کمک نخواهد کرد.

خبر مرتبط
حملات بی‌سابقه سایبری غربی به سامانه انتخاباتی روسیه

اقتصادنیوز: سامانه انتخاباتی روسیه در معرض بیش از ۹۰ هزار حمله سایبری از اروپا و آمریکای شمالی قرار گرفته است.

در همین راستا، پیشتر، وزارت خارجه روسیه دربیانیه ای اعلام کرد که دولت «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا از سازمان‌های این کشور می‌خواهد که برای کاهش مشارکت در انتخابات روسیه تلاش کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که مسکو تلاش‌های غرب برای تأثیر مستقیم بر اوضاع داخلی این کشور در آستانه انتخابات را رصد می‌کند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه هم هفته گذشته اعلام کرد دولت آمریکا در تلاش است تا میزان مشارکت عمومی در انتخابات آتی روسیه را تحت تأثیر قرار دهد.

بنا به اعلام سرویس اطلاعات خارجی روسیه، کاخ سفید سازمان‌های غیردولتی آمریکایی را موظف به کاهش مشارکت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه کرده است.

در بخشی از بیانیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: با مشارکت متخصصان برجسته فناوری اطلاعات آمریکا، قرار است حملات سایبری به سیستم رأی گیری الکترونیکی از راه دور روسیه انجام شود که در نتیجه آن شمارش آرای بخش قابل توجهی از رأی دهندگان روسیه را غیرممکن کند.

در خبری مرتبط، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شنبه شب اعلام کرد: آمریکا در تلاش است تا یک کمپین نفوذ مخفی علیه مقامات روسیه راه‌اندازی کند، اما سرویس‌های امنیتی مسکو برای به حداقل رساندن تأثیر چنین کمپینی وارد عمل شده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه درباره دلایل حملات به مناطق روسیه اعلام کرد که اینها تلاش‌هایی برای سایه انداختن بر انتخابات ریاست جمهوری و بی ثبات کردن اوضاع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی