صبحانه خبری، 27 اسفند 1402؛ از نامه روحانی به شورای نگهبان تا واکنش به اسناد منتشرشده درباره کاظم صدیقی


صبحانه خبری، 27 اسفند 1402؛ از نامه روحانی به شورای نگهبان تا واکنش به اسناد منتشرشده درباره کاظم صدیقی

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. واکنش اراکی به حادثه اخیر درمانگاه قم محسن اراکی، عضو خبرگان در واکنش به حادثه اخیر درمانگاه قم گفت: از شخص معین عکس گرفتن...

صبحانه خبری، 27 اسفند 1402؛ از نامه روحانی به شورای نگهبان تا واکنش به اسناد منتشرشده درباره کاظم صدیقی

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش اراکی به حادثه اخیر درمانگاه قم
محسن اراکی، عضو خبرگان در واکنش به حادثه اخیر درمانگاه قم گفت: از شخص معین عکس گرفتن تجاوز به حریم آن فرد است، اما کسی که در ملا عام جرمی مرتکب شد عکس گرفتن از او حرام نیست، بلکه حتی عکس گرفتن از او موثر در رد او و یا رد دیگران تحت عنوان نهی منکر واجب هم است.

روایت نیویورک‌تایمز از مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
به گفته مقامات ایرانی و امریکایی به نیویورک‌تایمز، تهران و واشنگتن در ماه ژانویه در عمان گفتگو‌های غیرمستقیم و محرمانه‌ای را در مورد تهدید روزافزون حوثی‌ها در یمن برای کشتیرانی در دریای سرخ و همچنین حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق به پایگاه‌های آمریکایی انجام دادند. علی واعظ، مدیر پروژه ایران گروه بحران گفت: وجود کانال‌های ارتباطی، حتی اگر غیرمستقیم باشد، قطعاً می‌تواند برای کاهش احتمال اشتباه محاسباتی و سوء تفاهم مفید باشد. اما همانطور که از آن زمان تا کنون دیده‌ایم، به‌ویژه در مورد حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، تنش‌ها بین دو طرف همچنان قابل توجه است.»

پیشنهاد وزیر کار در جلسه شورای عالی کار
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران برای سال آینده، گفت: بحث بر سر میزان پوشش دادن سبد معیشت توسط حداقل مزد کارگران است که حداقل مزد کارگران برای خانوار ۲ نفره ۷۲ درصد و برای خانوار ۴ نفره ۷۵ درصد سبد معیشت را پوشش می‌دهد. وی دلیل این پیشنهاد را این گونه عنوان کرد که کارفرما ۱۵ ماه حقوق می‌دهد، بخش دیگر نیز یارانه‌های مستقیم و غیر مستقیم دولت به مردم از جمله کارگران است، به ویژه از سال ۱۴۰۱ که یارانه‌های معیشتی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت. علاوه بر این امسال در قالب طرح فجرانه برای ۷ دهک کم درآمدی ماهانه ۲۲۰ هزار تومان هم در قالب سبد معیشتی می‌پردازیم.

بازداشت «پدرخوانده» سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه
وزیر کشور ترکیه در این باره نوشت: سعید امیری، رئیس یک گروه جنایی سازمان یافته که سایت‌های شرط بندی و قمار غیرقانونی ایرانی را کنترل می‌کرد، طی عملیات نیرو‌های امنیتی ترکیه به نام «کارتل-۶» در استان ازمیر بازداشت شد.

واکنش روزنامه اصولگرا به اسناد منتشرشده درباره کاظم صدیقی
روزنامه اصولگرای فرهیختگان نوشت: پس از چند روز از انتشار اسنادی از تخلفی قابل تامل در مجموعه تحت مدیریت آیت‌الله صدیقی می‌گذردو سوال مهم و ابهام حیاتی این روزها، نحوه واکنش امام جمعه موقت تهران و دفتر اوست. سوال مهم و ابهام حیاتی این روز‌ها نحوه واکنش امام جمعه موقت تهران و دفتر اوست؛ چرا تاکنون سکوت کرده‌اند و پاسخ آن‌ها به این اسناد چه خواهد بود؟

یک ناکامی دیگر در دولت رئیسی
آمار خودرو‌های واردشده به کشور در سال ۱۴۰۲ حتی به یک‌پنجم عدد وعده‌داده‌شده نمی‌رسد. طبق وعده‌ای که رضا فاطمی‌امین، وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت داد، بنا بود پس از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو - در شهریور ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا انتهای پارسال و ۱۰۰ هزار دستگاه نیز تا پایان بهار امسال وارد کشور شود؛ بنابراین تا به امروز حداقل باید ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور می‌شد، اما کل خودرو‌های واردشده طبق آخرین آمار به ۱۰ هزار دستگاه نیز نرسیده است.

۱۴ ماه شدن دوره سربازی
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که مصوبۀ کاهش مدت سربازی تایید شده است. طبق آخرین مصوبۀ مجلس، میانگین خدمت سربازی با احتساب دورۀ آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد.

نامه روحانی به شورای نگهبان
حسن روحانی در نامه‌ای به شورای نگهبان با بیان اینکه مستندات ردصلاحیت، کامل و مکتوب ارائه شود نوشت: لازم است اعلام شود که ادعا‌های مندرج در این ۵ عنوان به نقل از کدام منابع موثق، در چه تاریخ دقیق، در کدام محل و در چه زمینه گفتاری و قرائن متصل و منفصل ذکر شده است؟ مستندات تصویری، صوتی و متنی از سخنان من به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص ارائه شود.

وکیل میلاد حاتمی: موکلم هم مانند تتلو توبه نامه نوشت، اما متهم به افساد فی الارض شد
رسول کوهپایه زاده وکیل میلاد حاتمی‌ گفت: با یک جستجوی ساده در فضای مجازی وبررسی در فضای حقیقی و مقایسه اظهارات و اقدامات و افعال و ویدیو‌های منتسب به آقای تتلو و موکلم مشخص می‌گردد تعداد مخاطبین و فالور‌ها و گستردگی و فراگیری و آثار و پیامد‌های افعال ایشان وصف مجرمانه و تکثر و تعدد اعمال خلاف قانون منتسب به هر دوی این افراد، اساساً با هم قابل مقایسه نیست و این در حالیست که خوشبختانه کیفرخواست اتهام افساد فی الارض را متوجه تتلو ندانسته، ولی متاسفانه در خصوص اقای میلاد حاتمی موکلم که به مراتب اقدامات او از تمام ابعاد خفیف‌تر از آقای تتلو بوده است اتهام افساد فی الارض در کیفرخواست او درج می‌شود.

مغولستان به پرونده «نوروز» اضافه می‌شود
معاون میراث فرهنگی از درخواست مغولستان برای پیوستن به پرونده میراث جهانی «نوروز» خبر داد. نوروز پیش‌تر به نام ۱۲ کشور در یونسکو ثبت جهانی شده است.

نظر سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت قالیباف و مقایسه آن با ردصلاحیت لاریجانی
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره انتشار اسنادی درباره فرزند رئیس مجلس در ایام بررسی صلاحیت ها و اینکه آیا شورای نگهبان مانند اقدامی که در خصوص آقای علی لاریجانی انجام داد، این موضوع را بررسی کرد؟ تاکید کرد: هر انتخابات شرایط خود را دارد و تاکنون نیز هیچ‌کس به صرف وضعیت خانواده رد صلاحیت نشده است.

شورای نگهبان: مستندات عدم‌ احراز صلاحیت روحانی به وی اعلام شده
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره نامه‌های مکرر روحانی و عدم پاسخ به او درباره دلایل عدم احراز صلاحیت گفت: اعلام کردیم که اولویت با کسانی است که اعتراض کردند و پس از فارغ شدن از برگزاری انتخابات، نامه ایشان پاسخ داده شد.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !