ممانعت اسرائیل از رسیدن کمک‌های بشر دوستانه به غزه


ممانعت اسرائیل از رسیدن کمک‌های بشر دوستانه به غزه

اقتصادنیوز: یک سازمان بین المللی از مانع تراشی‌های رژیم صهیونیستی در مسیر رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه انتقاد کرد و این کار را مرگ دسته جمعی ساکنان غزه خواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سازمان «آکسفام» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان مانع رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود. این در حالی است که دادگاه کیفری بین المللی با صدور حکمی نسبت به خطر نسل کشی در این باریکه هشدار داده است.

این سازمان بین المللی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با ایجاد محلی برای انباشت کمک‌های ارسالی از سوی این سازمان مخالفت کرده و کمک‌های مذکور تا امروز در شهر العریش مصر قرار داشته است.

آکسفام همچنین اعلام کرد که تل آویو به وظایف قانونی خود در قبال اشخاصی که سرزمین آن‌ها را اشغال کرده عمل نکرده است.

این سازمان تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی اقدامات فوری برای توقف تجاوزات خود اتخاذ نکند ساکنان نوار غزه با مرگ دسته جمعی رو به رو خواهند شد.

خبر مرتبط
75 درصد جمعیت غزه در خطر قحطی/ جلوگیری عامدانه اسرائیل از ورود کمکهای بشردوستانه

سازمان امدادرسانی آکسفام هشدار داد که اسرائیل عامدانه از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور غذا نیز پیشتر در سخنانی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به عمد کاروان‌های بشردوستانه در غزه را با وجود اطلاع از مسیر آن‌ها بمباران می‌کند.

به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل، تل آویو نمی‌خواهد هیچ کمکی به نیازمندان غزه برسد و با این کار در حال ایجاد یک قحطی آشکار و عمدی علیه فلسطینی‌ها است.

خبر مرتبط
درخواست وزارت بهداشت غزه برای مقابله با جنایات اسرائیل در بیمارستان شفا

وزارت بهداشت غزه در واکنش به یورش بامداد امروز نظامیان اسرائیلی به یک مجتمع بهداشتی در این باریکه اعلام کرد که حمله به بیمارستانها نقض آشکار قوانین بین المللی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توصیه‌های تغذیه‌ای در افراد مبتلا به یبوست