آماده‌باش مدیریت بحران به فرودگاه‌های 5 استان


آماده‌باش مدیریت بحران به فرودگاه‌های 5 استان

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران از آماده‌باش فرودگاه‌های ۵ استان خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

آماده‌باش مدیریت بحران به فرودگاه‌های 5 استان

به گزارش راهبرد معاصر, علی‌اصغر باریکانی اظهار کرد: با توجه به همزمانی سفرهای نوروزی و ترافیک بالای فرودگاه‌ها در این روزها با اعلام ناپایداری هوا و وضعیت قرمز در برخی استان‌های کشور توسط سازمان هواشناسی و ورود سامانه بارشی و تاثیر آن بر پروازهای استان‌های اعلام‌شده، فرودگاه‌های استان خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحالو بختیاری به حال آماده‌باش برای هرگونه تغییر وضعیت درآمدند.

وی از اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این فرودگاه‌ها خبر داد و با اشاره به وجود بهره‌مندی فرودگاه‌ها از زیرساخت‌ها و تجهیزات کمک ناوبری مورد نظر، افزود: با توجه به احتمال تغییر وضعیت پروازها، از مسافران درخواست می‌شود تا پیش از عزیمت به فرودگاه‌ با اطلاعات پرواز به شماره 199 تماس حاصل بگیرند و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.

وی بیان کرد: طی روزهای گذشته نیز به دنبال صدور هشدار قرمز هواشناسی در استان‌های مذکور، از سوی وزارت راه و شهرسازی به دستگاه‌های زیرمجموعه پیرامون این رویداد به فرودگاه‌ها و مناطق هدف هشدارهای لازم داده شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز (دوشنبه) با ورود سامانه بارشی به کشور، استان‌های واقع در نیمه غربی، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ دارند که در نقاط مرتفع و سردسیر، بارش‌ها به شکل کولاک برف است.

امروز استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، قزوین، ارتفاعات تهران، البرز و همدان بارش‌های شدید دارند که سازمان هواشناسی برای این استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر کرده است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی