کدام ویزای کانادا برای شما مناسب تر است؟


با اختلاف زیاد، کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجران است. بر اساس گزارش اداره مهاجرت، 341180 مقیم دائم به کانادا نقل مکان کرده‌اند و 74586 نفر وضعیت خود را از اقامت موقت به اقامت دائم تغییر داده‌اند.

اگر دوست دارید برای شروع یک زندگی عالی، پیشرفت کاری و تحصیلی یا سرمایه‌گذاری مطمئن در کانادا اقدام کنید، باید پیش از هر چیز برسی کنید که کدام ویزای کانادا برای شما مناسب‌تر است؟ ما در این مطلب پاسخ این سؤال شما را خواهیم داد، بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

روند حرکت به کانادا

  1. بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر.
  2. یک مسیر مهاجرتی مناسب پیدا کنید.
  3. برای مجوز اقدام کنید.
  4. برای حرکت آماده شوید.
  5. به کانادا حرکت کنید.

بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید؟

اولین کاری که باید هنگام برنامه‌ریزی برای مهاجرت به کانادا انجام دهید، این است که ببینید آیا به ویزای ورود نیاز دارید یا خیر. برخی از گروه‌های خاص از مردم می‌توانند بدون ویزا یا تنها با مجوز الکترونیکی وارد خاک کانادا شوند. به عنوان مثال، شهروندان ایالات متحده برای ورود به کانادا تا شش ماه نیازی به ویزا ندارند.

یک مسیر مهاجرتی مناسب پیدا کنید

کانادا چندین برنامه مهاجرتی دارد و بسته به هدف خود، می‌توانید برای یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرتی را اقدام کنید. برخی از محبوب‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری سریع‌ترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا است. با این حال، برای ورود به این برنامه باید یک فرد بسیار ماهر باشید. این مسیر مبتنی بر امتیاز است و شما بر اساس تجربه، مدارک، تحصیلات و مهارت‌های خود امتیاز کسب خواهید کرد.

کدام ویزای کانادا برای شما مناسب تر است؟

  • برنامه کارگران ماهر فدرال

این یک جریان در برنامه اکسپرس اینتری است. حداقل شرط لازم برای این جریان داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه کار در مشاغل مدیریتی، مشاغل حرفه‌ای و مشاغل فنی و مهارتی است.

  • برنامه تجارت ماهر فدرال

قبل از درخواست برای این مسیر، باید حداقل دو سال تجربه کاری در یک تجارت تخصصی را به مدت ۵ سال داشته باشید. همچنین باید الزامات زبانی برای هر مهارت (صحبت کردن، خواندن، نوشتن، گوش دادن) را برآورده کنید.

  • برنامه نامزدهای استانی

برای ورود به این برنامه، باید توسط استانی در کانادا نامزد شوید و شرایط لازم را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هر استان گروه‌های خاصی مانند دانشجویان، کارگران ماهر، افراد تجاری و کارگران نیمه ماهر را هدف قرار می‌دهد.

برنامه مهاجرت آتلانتیک

با استفاده از این برنامه مهاجرتی، شما می‌توانید فقط به آتلانتیک کانادا که شامل مناطق نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور می‌شود، مهاجرت کنید.

  • ویزای خوداشتغالی

شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد، می‌توانید در کانادا خوداشتغال شوید و تجربه کاری کافی و مرتبط در فعالیت‌های فرهنگی یا ,ورزشی را داشته باشید.

  • ویزای استارت آپ

برای ویزای استارت‌آپ کانادا ، باید یک ایده تجاری واجد شرایط و نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده را داشته باشید. علاوه بر این، شما باید شرایط زبان را برآورده کنید و کسب و کار‌تان باید سرمایه کافی برای راه‌اندازی در کانادا را داشته باشد.

برای دریافت انواع ویزای کانادا اقدام کنید

وقتی بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید، می‌توانید فرآیند درخواست ویزای کانادا را آغاز کنید. ابتدا باید یک حساب آنلاین در وب سایت مهاجرت کانادا ایجاد کنید و سپس به چند سؤال پاسخ دهید تا واجد شرایط بودن خود را برای ویزای مورد نظر مشخص کنید. اگر واجد شرایط هستید، باید ایمیل خود را ارائه دهید تا بتوانید دستورالعمل‌های مربوط به نوع ویزای خاص خود، لیستی از مدارک مورد نیاز و کد مرجع برای مهاجرت را دریافت کنید. شماره مرجع خود را نگه دارید زیرا برای بقیه درخواست خود به آن نیاز خواهید داشت.

سپس، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه ارسال درخواست خود، به صورت آنلاین یا حضوری دریافت خواهید کرد:

  1. اگر می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنید، باید یا یک حساب ورود در سیستم دولت کانادا (GCKey) ایجاد کنید یا از جزئیات بانکی خود (در صورت وجود) استفاده کنید.
  2. برای درخواست‌های حضوری، باید اسناد خود را آماده کرده و آن‌ها را به دفتر نمایندگی کانادا در کشور محل اقامت خود ارسال کنید.
  3. همچنین، برای ارائه هزینه درخواست برای ویزای خود آماده شوید. به خاطر داشته باشید که هزینه‌ها بسته به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید تغییر می‌کنند و ممکن است برای خدمات ترجمه و سایر موارد جانبی، پرداخت هزینه اضافی لازم باشد.

برای حرکت آماده شوید

پس از ارسال درخواست، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا پاسخ ویزای مورد نظرتان را دریافت کنید. میانگین زمان انتظار حدود ۶ ماه است، اما در صورت درخواست حضوری، ممکن است روند پردازش تا ۱۸ ماه طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که در این مدت، همه جوانب مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا را آماده کرده‌اید.

مهاجرت به کانادا را آغاز کنید

اگر درخواست شما تأیید شود، یک ایمیل با COPR (تأیید اقامت دائم) و ویزای اقامت دائم (در صورت نیاز به ویزای ورود) دریافت خواهید کرد. پس از ورود به کانادا، باید از ArriveCan استفاده کنید، که می‌توانید آن را در فروشگاه اپل یا گوگل پلی دانلود کنید – مطمئن شوید که از آخرین نسخه استفاده می‌کنید. شما می‌توانید از خدمات مهاجرت کانادا برای کمک به اقامت و سازگاری با زندگی در کانادا استفاده کنید.

کدام ویزای کانادا برای شما مناسب تر است؟

راه‌های دیگر مهاجرت به کانادا

علاوه بر برنامه اکسپرس اینتری، می‌توانید برای مقاصد خانوادگی یا تحصیلی نیز به کانادا مهاجرت کنید:

  • مسیر مهاجرت برای الحاق خانواده

در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانید برای ویزای الحاق خانواده در کانادا اقدام کرده و به فامیل و بستگان خود در کانادا بپیوندید و با هم زندگی کنید. همسر، شریک زندگی یا والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و سایر بستگان در کانادا، می‌توانند از حمایت شما استفاده کنند.

  • مسیر مهاجرت برای اهداف تحصیلی

برای واجد شرایط بودن ویزای تحصیلی کانادا ، باید در یک برنامه آموزشی معتبر ثبت نام کنید. با این حال، ویزای دانشجویی معمولاً نمی‌تواند به ویزای کار یا اقامت دائم تبدیل شود. البته پس از پایان تحصیلات خود، می‌توانید برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی اقدام کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید