افشای مذاکرات اسرائیل و قطر/شرط آتش‌بس اعلام شد؟


افشای مذاکرات اسرائیل و قطر/شرط آتش‌بس اعلام شد؟

اقتصادنیوز: در حالی هیات عالی رتبه صهیونیستی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم عازم قطر برای مذاکرات صلح شده است که رسانه‌ها جزئیات مختلفی از مذاکرات احتمالی دو طرف را افشا کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ غزه در حالی وارد ماه ششم خود شده که خطر قحطی و گرسنگی بر این باریکه سایه افکنده است. فراتر از این مسئله، کابینه جنگی نتانیاهو اکنون به دلایل سیاسی حاضر به پذیرش آتش بس نبوده و افق روشنی برای استقرار صلح در غزه دیده نمی‌شود. این در حالی است که امروز (دوشنبه) هیات صهیونیستی به ریاست رئیس موساد برای مذاکرات صلح عازم دوحه، پایتخت قطر شده است.

به گزارش الجزیره، در حالی هیات عالی رتبه صهیونیستی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم عازم قطر برای مذاکرات صلح شده است که رسانه‌ها جزئیات مختلفی از مذاکرات احتمالی دو طرف را افشا کرده اند.

مقامات آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کرده اند اسراییل قرار است در این دور از مذاکرات به جنبش حماس پیشنهاد دهد در ازای آزادی ۴۰ تن از 100 اسیر صهیونیست که گمان می‌رود هنوز زنده هستند، یک آتش بس ۶ هفته‌ای در این باریکه اجرایی شود.

خبر مرتبط
درخواست فوری کمیسیون اروپا برای برقراری آتش بس در غزه

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که نوار غزه با قحطی و گرسنگی مواجه است و نمی‌توان آن را پذیرفت.

الجزیره می‌گوید پیشنهاد مطرح شده از سوی اسراییل فاصله بسیاری با پیشنهاد هفته پیش جنبش حماس دارد. این پیشنهاد شامل ۳ مرحله می‌شد که طی آن ۴۰ تن از اسرای صهیونیست با ۷۰۰ تا یک هزار زندانی فلسطینی مبادله می‌شدند و در مرحله آخر اسراییل تمامی نظامیان خود را از غزه خارج و آتش بس دائمی در این باریکه برقرار می‌شد.

پیشبینی شده است دیوید بارنیا در سفر به دوحه با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر قطر و هیات اعزامی مصر دیدار و گفتگو کند.

پایگاه صهیونیستی والا و کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی می‌گویند مذاکره کنندگان صهیونیست در مذاکرات از خود انعطاف نشان خواهند داد، اما در نهایت نیازمند موافقت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم برای هر گونه توافق نهایی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی